Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا رئیسی درباره مسیرهای واردات واکسن از سوی بخش خصوصی گفت: اول، بخش خصوصی واکسن وارد کند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که خیلی عالی است. دو، بخش خصوصی واکسن وارد کند و در اختیار شرکت‌های خصوصی و تولیدی قرار دهد و آن‌ها هم به‌صورت رایگان واکسن را به نیروهایشان تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ببینید من بر رایگان بودن تأکید می‌کنم که برای ما خیلی مهم هست. البته یک سری شرط‌های کوچک هم داریم که مربوط به بحث‌های مراقبتی و فنی می‌شود. اینکه مشخصات افرادی که به آن‌ها واکسن تزریق می‌شود، باید در سامانه ما ثبت شود تا عوارض احتمالی آن بررسی شود، چون سلامتی افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، برای ما مهم است و باید بدانیم که چه تعدادی از افراد واکسن زده‌اند. معمولاً شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مراکز درمانی و درمانگاه‌هایی دارند و رعایت این نکاتی که گفتم جای نگرانی ندارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: روش سوم که ما با آن مخالف هستیم این است که بخش خصوصی واکسن وارد کند و به مردم بفروشد، ما با این روش حتماً مخالف هستیم. ما با روش اول و دوم کاملاً موافق هستیم ولی با نوع سوم فعلاً در این مقطع زمانی مخالف هستیم، بنابراین خیلی واضح و شفاف نظرم را درباره واردات واکسن از سوی بخش خصوصی اعلام کردم.»

او در ادامه گفت:« اگر بخش خصوصی بتواند به روش اول و دوم که اعلام کردم واکسن وارد کند ما تشکر می‌کنیم چون با این کار بار زیادی از روی دوش ما برداشته می‌شود. یادمان باشد مشتری‌های گروه دوم چه کسانی هستند، شرکت‌های تولیدی. ما در ایام 14 ماه کرونا باوجود فشارهای زیادی اقتصادی و تحریم‌ها حتی یک‌لحظه شرکت‌های تولیدی را تعطیل نکردیم و آن‌ها هم واحدهایشان را تعطیل نکردند و البته انصافاً بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هم ما در شرکت‌ها و واحدهای تولید شاهد بودیم. این به نفع منافع ملی کشور است که هر چه سریع‌تر افراد شاغل در واحدهای تولیدی واکسینه شوند، بنابراین ما دست شرکت‌های خصوصی را می‌بوسیم که واکسن وارد کشور کنند و با این شرکت‌های تولیدی قرارداد ببندند و واکسن رایگان در اختیار نیروی‌های شاغل در این واحدها قرار گیرد و افراد واکسینه شوند؛ ما از این موضوع به‌شدت حمایت خواهیم کرد.»

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همچنین درباره ممنوعیت واردات واکسن از برخی کشورها هم توضیحاتی داد و گفت:« ما الا روی مارک واکسن هیچ بحثی نداریم، بحث ممنوعیت واردات واکسن از کشور است؛ فقط ما از کشورهای آمریکا و انگلستان نمی‌توانیم واکسن خریداری کنیم و منع شده‌ایم ولی یادمان باشد همین واکسن آسترازنیکایی که وارد می‌کنیم یک پیشوند آکسفورد دارد والان همین آکسفورد- آسترازنیکا را از کره جنوبی وارد کرده‌ایم و هیچ ایرادی هم ندارد. در آینده هم اگر واکسنی در آمریکا و انگلیس تولید شود ولی در کشور دیگری هم تولید شود و ما برویم از آن کشور خریداری و وارد کنیم، هیچ منعی وجود ندارد. یعنی فرض کنید کسی برود و واکسن مادرنا را از آلمان یا هلند خریداری و وارد کند، هیچ ایرادی ندارد، فقط واردات واکسن از آمریکا و انگلستان ممنوعیت دارد.»

بیشتر بخوانید:

پنجره طلایی واردات واکسن کرونا از دست رفت | تا پایان سال باید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تزریق شود که در توان تولید داخل نیست کد خبر 598843 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن واکسن کرونا واردات واکسن واکسن وارد بخش خصوصی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید

همین الان و زیر ۵ دقیقه در صرافی بین المللی "کوینکس" ثبت نام کنید با ۳ خبر خوب:

1- کوینکس، به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال جهان، از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند و تمام مراحل به فارسی است.

2- تا همیشه ۱۰ درصد از کارمزد تراکنش تان را به حساب خودتان واریز می کند.

3- گروه تخصصی "کِی و چی" به عنوان "سفیر رسمی" کوینکس برای فارسی زبانان جهان، هم آموزش رایگان می دهد و هم می گوید کی، چه ارزی را بخرید و کی بفروشید تا سود دلاری داشته باشید.

لینک ثبت نام در کوینکس

لینک عضویت در کانال "کِی و چی" (دوره های آموزش آنلاین و رایگان در این کانال اطلاع رسانی می شود)

@keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد