Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزین کارشناس بخش معاونت سرمایه گذاری صندوق نوآوری وشکوفایی روز دوشنبه در بیست و سومین رویداد دوشنبه های استارتاپی افزود: این رویداد برای شرکت های دانش بنیان  و فناور طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقه  که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ساخته شد و تابستان امسال از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود، بیش از ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان به رقابت می‌پردازند تا طرح‌های سرمایه‌پذیر برتر آن‌ها وارد هر شرکت دانش‌بنیانی که برای توسعه یکی از محصولات دانش‌بنیان خود نیازمند جذب حداکثر ۴ میلیارد تومان سرمایه جسورانه از طریق تامین مالی جمعی است، می‌تواند در این مسابقه شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس یادآور شد: یادآورشد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه باید ۴ شرط شامل توانایی تامین ۱۰ درصد سرمایه مورد نیاز  برای توسعه طرح، جذب سرمایه حداکثر چهار میلیارد تومان برای توسعه یکی از محصولات دانش بنیان شرکت ها، دانش بنیان و فناور بودن شرکت کنندگان و بازگشت سرمایه در حداکثر یک دوره ۱۲ ماه را در نظر داشته باشند.

فرزین گفت: «تامین مالی جمعی» یکی از ابزارهای مهم تامین مالی نوآوری، به ویژه برای طرح‌های نسبتاً کوچک است که اخیراً به همت سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی شده است و در قالب آن، اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه مند فارغ از سن، جنس و موقعیت جغرافیایی می‌توانند از طریق سکوهای معتبر و مورد تایید شرکت فرابورس ایران، در تامین مالی طرح‌ها مشارکت کرده و در سود و زیان آن‌ها شریک شوند.

وی افزود: این روش تامین مالی، به ویژه از آن جهت حایز اهمیت است که منابع تازه‌ای، فراتر از منابع بخش دولتی یا عمومی موجود، و با ماهیت بخش خصوصی به زیست‌بوم دانش‌بنیان تزریق می‌کند.


این کارشناس تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به منظور تسهیل و تقویت تامین مالی جمعی در طرح‌های دانش‌بنیان با رویکرد غیرمستقیم، بازگشت ۸۰ درصد اصل سرمایه‌گذاری انجام‌شده از طریق سرمایه‌گذاران حقیقی را تضمین می‌کند. به عبارت دیگر، اشخاص حقیقی علاقمند به مشارکت در تامین مالی جمعی، در صورت شکست طرح، با زیان قابل توجهی مواجه نشده و می‌توانند ۸۰ درصد اصل سرمایه خود را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

وی یادآور شد: مهلت ثبت نام در مستند مسابقه «کارویا» تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.karoya.tv و تکمیل کاربرگ در این مسابقه شرکت کنند.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی دانش‎ بنیان ‎ها بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان ها بازار سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان ها بازار سرمایه اخبار کنکور صندوق نوآوری و شکوفایی تامین مالی جمعی دانش بنیان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP در حال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال ١٤٠٣ و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

کد خبر 6094035

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد