Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد میرحسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام موجودیت مجمع تشکل‌های دانشجویی مشهد و اعلام برنامه مبنی بر پیگیری شفافیت لیست بندی‌های ائتلاف‌های سیاسی مشهد، اظهار کرد: از اواخر سال گذشته با هدف هم‌افزایی و با توجه به رخوتی که کرونا به‌وجود آورده تشکل‌های دانشجویی با محوریت سه تشکل احساس تکلیف کردند تا نسبت به خلاء فضا پا به میدان بگذارند و مجمعی با عنوان تشکل‌های دانشجویی تشکلی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکل دانشجویی بی طرف است

دبیر مجمع نمایندگی تشکل‌های دانشجویی مشهد، با بیان اینکه  نامه ابتدایی ما نامه‌ای بود که به مردمی که قرار است در خرداد ماه به پای صندوق‌های رای داده شد، ادامه داد: پیش از این پشت در‌های بسته و بدون شفافیت لازم لیست توسط افراد بسته می‌شد، در حال حاضر با توجه به ادعاهایی که تشکل‌ها گفته‌اند، جنبش دانشجویی با توجه به بی طرفی خود وارد میدان شده است.

وی افزود: شاخصه‌های ما برای افراد اصلح، استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی، شفافیت در سازوکار، قضاوت و تصمیم‌گیری بی طرفانه تشکل‌ها است؛ ما از سه ائتلاف دعوت کردیم و درخواست یک یا چند نماینده کردیم که پس از ایام شهادت امام علی(ع) به صورت جداگانه آن‌ها را به دانشگاه دعوت کنیم.

میرحسینی بیان کرد: مجمع، متشکل از تشکل‌های دانشجویی است و این مجمع برای خود محدودیتی قائل نیست؛ ما در همه حوزه‌ها ورود می‌کنیم و جدا از این سراغ مجامع دیگر رفتیم و با رعایت ضوابط بناست به ما بپیوندند.

اهمیت مردم‌سالاری دینی در تشکل‌های دانشجویی مشهد

نماینده دفتر تحکیم وحدت در خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: ما در دفتر تحکیم وحدت به موضوع مردم‌سالاری دینی می‌پردازیم و قصد داریم از همه اقشار داخل لیست حضور پیدا کنند نه فقط نیروهای انقلابی بلکه قشر خاکستری هم بیایند تا بر سر اهداف مشترک در این مجمع به نتیجه برسیم.

محمدرضا عبدالله آبادی با اشاره به اینکه یک سری لیست‌ها در حال بسته شدن است که با بدنه جامعه مطابقت ندارد، عنوان کرد: اصل این است که مردم بتوانند فرایند رسیدن به این لیست را ببینند و در صورت سوال پاسخ را مستقیم بگیرند، این باعث مشارکت بیشتر می‌شود و این هدف ماست.

وی با بیان اینکه تخصص‌گرایی باید در کنار تفکر اسلامی و انقلابی مطرح شود، افزود: یک نکته مهم در شهر بحث شهرسازی اسلامی است از آنجا که تفکر اسلامی در شهر قالب نیست به دنبال آن ما شاهد شهر سازی اسلامی هم نیستیم. دانشجوها به سطحی از علم رسیده‌اند که در فضای سیاسی کشور ورود کرده و حرف می‌زنند.

عبدالله آبادی با بیان اینکه بحث دیگری که در مدیریت کشوری وجود دارد مدیریت خطی در سازمان و ساختار مدیریت کشور است، متذکر شد: مدیریت خطی برای حل مشکل ترافیک و تخریب محیط زیست وقتی مطرح می‌شود بحث ترافیک در پایین‌ترین سطح دغدغه مطرح می‌شود این با تفکر مدیریتی درست می‌شود.

نماینده تحکیم وحدت در خراسان رضوی اضافه کرد: بزرگواران موضوع و وضع مطلوب مشهد چیست؟ یکی از بزرگواران با سند و مدرک بگوید وضع مطلوب شهر مشهد چیست؟ نمی‌گویند چرا که ندارند! حرف زیاد می‌زنند ولی عمل ندارند.

عبدالله آبادی تاکید کرد: یک مسأله کمیسیون ماده ۱۰۰ است که باید حل شود، ما در مشهد زیست شهری نداریم و منابع مالی در حال هزینه شدن در مناطق مرفه نشین است که با شهرسازی اسلامی حل می‌شود.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در خراسان رضوی در رابطه نامه‌ای که به ستاد ائتلاف مبنی بر معرفی نمایندگان و شفافیت ارسال شد، ابراز کرد: بنده خیلی متاسفم که برخی جریان‌های سیاسی  برای تصفیه حساب، سوء استفاده کردند، موضع ما در این نامه کاملا بی‌طرف بوده و تنها هدف ما شفافیت و ایجاد بستری بود که بتوان این فرایندها را بهتر قضاوت کرد.

مصطفی سلیمانی‌نسب تصریح کرد: اگر بنا به موضع‌گیری یا انتقاد بود، از کسانی که نام خودشان را ائتلاف گذاشتند و در دوره‌های قبل نظرسنجی برگزار می‌کردند(و خود این برگزارکنندگان داخل لیست‌ها می‌رفتند) انتقاد می‌کردیم، بحث انقلاب در تشکل بنده مورد حمایت است و هر جایی که ما هم‌افزایی نیروهای انقلابی را داشته باشیم موضع ما حمایت است.

وی افزود: متاسفانه وقتی ما با نامزدهای شورای شهر صحبت می‌کنیم کمتر دیده می‌شود الگوی مطلوبی از شهر اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برنامه‌ای برای  آن مطرح می‌شود.

شورای شهر فعلی پدیده‌ای عجیب و غریب بود!

سلیمانی‌نسب با اذعان بر اینکه شورای شهر فعلی مشهد که در اواخر دوره کاری است یک پدیده عجیب و غریبی بود که دیگر نباید تکرار شود، خاطرنشان کرد: این شورا در همه حوزه ها که یک شورای کاملا سیاسی بود خوب ظاهر نشد و این شورا سطح توقعات را از یک عضو شورای شهر پایین آورده است.

نماینده جامعه اسلامی در خراسان رضوی در خصوص برنامه جامعه اسلامی برای انتخابات، تبیین کرد: سلسله نشست‌هایی با عنوان درد و درمان قرار است در سطح شهر داشته باشیم، ما متوجه شدیم اگر برنامه‌ای با الگویی مشخص شده که شهری با قالب اسلامی ایجاد کنیم همین نامزدهای جوان این کار را انجام می‌دهند.

مشارکت حداکثری و ایران قوی ما را کنار هم جمع می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: بسیج دانشجویی اقدامات زیادی را پیرامون انتخابات شروع کرده است، قرارگاه بسیج در دانشگاه با چند محور اصلی کار خود را پیش می‌برد که در یکی از آنها با طرح شبکه ملی و یکی شبکه بومی مسائل به ترتیب انتخابات  ریاست جمهوری و شورای شهر را بررسی می‌کنند؛ محور بعدی شبکه‌سازی است که از تریبون‌های شهری به تبیین گفتمان شهری می پردازند.

محمدجواد هاشمیان با بیان اینکه رویکرد امیدآفرینی در فضای مجازی و فضای حضوری در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: هم‌افزایی جریان دانشجویی نکته بسیار مهمی است و جریان انقلاب و مشارکت حداکثری ما را کنار هم جمع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید گوش به حرف بدنه مردمی دهد و این‌ها را به مجامع سیاسی منتقل کند، گفت: فعالیت‌های سیاسی در جمهوری اسلامی مبتنی بر آگاهی مردم است و این رشد برای حاکمیت و بدنه دانشجویی مهم است.

دبیر قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی در ادامه نشست اظهار کرد: برنامه اول بحث پرسش و پاسخ با حضور اصحاب رسانه است، یکی از بحث‌های اصلی ما این است که امروزه جریان دانشجویی متوجه شده که این سیستم به نامزد خود می‌رسند، ما در شورای شهر قبلی دیدیم یک شورا به خاطر مشکلاتی که در لیست داشتند منحل شد و پس از این در بحث نامزدها و سنجش آن‌ها وارد می‌شوند.

برهان دلیری‌فر با بیان اینکه دوستان با یکدیگر هم مناظره می‌کنند و ما در این اتفاق که پیش می‌بریم لازم به ذکر است به هیچ وجه آزادگی دانشجویی خود را از دست نخواهیم داد، تاکید کرد: اگر کسانی خوشحال هستند شادی‌شان بی معناست ما همه را به چالش می‌کشیم، اگر ائتلاف دیگری اعلام موجودیت کند ما در خدمتشان هستیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد نشست خبری تشکل های دانشجویی تشکل های دانشجویی مشهد خراسان رضوی شورای شهر تشکل ها نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بر اساس زیر اعلام شد:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

«احسان محمدحسینی»، مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

کد خبر 6095484

دیگر خبرها

  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد