Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:44:28 GMT

ملایر دومین شهر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۶۷۵

ملایر دومین شهر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

ایسنا/همدان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر از افتتاح خانه هلال در خیابان شهید ولی بخشی(سرجو) به عنوان یک منطقه کم برخوردار ملایر خبر داد.

شهاب عظیمی دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در جلسه ایجاد خانه هلال در خیابان شهید ولی بخشی ملایر به عنوان یک منطقه کم برخوردار ملایر، تصریح کرد: یکی از مناطق درنظر گرفته شده برای ایجاد خانه هلال از پنج نقطه کم برخوردار در کل استان همدان، خیابان شهید ولی بخشی(سرجو) ملایر است که هفته آینده همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وجود ۳۳ خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته آینده با افتتاح ۱۰ خانه هلال در روستاها، تعداد خانه های هلال روستایی به ۴۳ مورد و با افتتاح دو خانه هلال در سطح شهرستان، در مجموع ۴۵ خانه هلال در شهرستان ملایر خواهیم داشت.

عظیمی ادامه داد: هفته آینده و همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، خانه هلال خبرنگاران در سرای اهل قلم واقع در میدان زندیه افتتاح خواهد شد که با افتتاح این خانه، شهرستان ملایر دومین شهر در کشور خواهد بود که دارای خانه هلال خبرنگاران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها برای ایجاد یک خانه هلال در مناطق کم برخوردار شهری، به شهرستان ملایر اعتبار تعلق گرفته است و پس از ایجاد این خانه هلال در خیابان ولی بخشی به عنوان پایلوت، امیدواریم شاهد افتتاح این خانه ها در دیگر مناطق کم برخوردار شهر باشیم.

عظیمی افزود: خانه های هلال با هدف شناسایی ظرفیت ها و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهالی محله و نیز شناسایی بافت های فرسوده و کمک به بازسازی این بافت ها با کمک ارگان های مختلف از جمله شهرداری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق کم برخوردار سطح شهر ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه بر خلاف خانه های هلال روستایی، آموزش های امدادی در خانه های هلال سطح شهر در اولویت دوم قرار می گیرد، گفت: با توجه به نقش مؤثر اهالی محله در مدیریت بحران و امدادرسانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، آموزش اهالی با هدف افزایش بازدهی در زمان بحران نیز در این خانه های هلال انجام می شود که در مناطق شهری پس از شناسایی مشکلات و ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی محله به عنوان اولویت نخست، ضروری است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر یادآور شد: از دی ماه سال گذشته تا ابتدای سال جاری، جمعیت هلال احمر شهرستان، ۴۳ دوره آموزش مخاطرات برگزار کرده که از بیش از دو برابر میزان سهمیه این دوره ها برای شهرستان بوده است.

وی در پایان از توزیع ۵۰۰ بسته غذای گرم در روز شهادت حضرت علی(ع) در بین خانواده های نیازمند به همت جمعیت هلال احمر شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم احیاء شب های لیالی قدر در شب های ۲۱ ام و ۲۳ ام ماه مبارک رمضان در فضای باز دریاچه کوثر ملایر و با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها خانه هلال هلال احمر خبرنگاران صليب سرخ شب قدر مدیریت بحران جمعیت هلال احمر شهرستان شهرستان ملایر خانه های هلال خانه هلال کم برخوردار ولی بخشی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی