Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@00:47:22 GMT

سلیمی : آقای رئیسی نامزد نشوند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۸۲۶

سلیمی : آقای رئیسی نامزد نشوند

یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: به عقیده من آقای رییسی تنها کسی است که می تواند اصلاحات در قوه قضاییه را به عنوان امری حیاتی ادامه بدهد. ناطقان: «عباس سلیمی نمین»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با شرایط فعلی اصولگرایان تا زمان باقی مانده به انتخابات گفت: هر چند کاندیداهای نهایی هنوز اعلام حضور نکرده اند اما با این وجود کثرت نامزدها نسبت به انتخابات های گذشته بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه ما در این دوره، انتخابات بسیار پرشوری خواهیم داشت به این دلیل است که برخی از جریاناتی که مایل نیستند شاهد شوری منطقی باشند بلکه قائل به ایجاد هیجانات و بحران هستند به دنبال ایجاد اصطحکاک هستند.



او افزود: مسائلی که اخیرا رخ داده و به تلقی صاحبنظران در زمان انتخابات هم ادامه پیدا خواهد کرد این نگرانی را برای نیروهای بحران خواه، ایجاد می کند که در صورت داشتن انتخاباتی پر شور آنها ضربه می خورند لذا تنش ایجاد می کنند. این مسائل قابل تامل است در بین نیروهایی که با شرایط مثبت انتخابات امکان حضور نخواهند داشت و میل به ایجاد بحران در آنها دیده می شود.

سلیمی نمین تاکید کرد: کاندیداهای اساسی جریان اصولگرا آقای رییسی و آقای قالیباف هستند که هر دو اعلام کرده اند در صورت حضور دیگری در انتخابات شرکت نخواهند کرد. مساله دیگر این است که آیا در صورت حضور آقای رییسی در انتخابات، سود این حرکت برای مردم بیشتر است یا حضور او در قوه قضائیه سود بیشتری برای مردم دارد؟! این بحث هنوز به نتیجه ای نرسیده است. به عقیده من آقای رییسی تنها کسی است که می تواند اصلاحات در قوه قضاییه را به عنوان امری حیاتی ادامه بدهد. بعد از خروج او از این قوه اصلاحات سخت تر و کندتر خواهد شد.

او اضافه کرد: شخصیتی مثل او قوه قضائیه را به خوبی می شناسد و امروز هم دارای این ایثار و و فداکاری است که با همکاران لغزش کرده خود برخورد کند و این شجاعت را داشت که در مقابل آنها صف آرایی کند این شجاعت در مدیران گذشته کم رنگ تر بود. مصلحت کشور بیشتر در حضور او در قوه قضاییه است.

سلیمی نمین ادامه داد: بسیاری از ثبت نام ها به این معنی نیست که آنها باور دارند در حد رییس جمهور شدن هستند بلکه خودشان را مطرح می کنند تا بلکه در سطح پایین تری مثل پست وزارت مطرح شوند. برخی می دانند که دارای آن خصوصیات نیستند باید اجازه بدهیم شورای نگهبان کار خود را انجام دهد. از بین پنجاه شصت نفری که از وزرا و استانداران ثبت نام کرده اند بررسی انجام می شود. بعد از اینکه شورای نگهبان به تعداد محدودی رسید باید این بحث را ادامه داد هر کدام از ثبت نام کنندگان یک ظرفیت هستند این ظرفیت ها را نسوزانید. به عقیده من برچسب زدن ها و تخریب ها ضروری نیست باید ابتدا اجازه بدهیم ساختارها تصمیم بگیرند. امروز هم ساختار اصولگریان و اصلاح طلبان در رسیدن به اجماع مشکل دارد باید اجازه بدهیم کار خود را کنند  قطعا به یک جایی خواهند رسید و از این تعداد منتخب کم می شود. دستگاه نظارتی قانونی هم کار خود را می کند و باز از این تعداد کم می شود.

او ذر رابطه با احتمال حضور رییسی در انتخابات گفت: این بستگی به شورای ائتلاف دارد اگر شورای ائتلاف به یکی از این بزرگان رسید اخلاقا و شرعا باید بیایند و وارد عرصه بشوند. باید ائتلاف جمع بندی نهایی خود را اعلام کند.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: نامزد ، انتخابات ، ناطقان ، اصولگرا ، رییسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نامزد انتخابات ناطقان اصولگرا رییسی آقای رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان