Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:27:06 GMT

سردرگمی در فضای انتخاباتی با غیبت نامزدهای شاخص

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۸۲۷

سردرگمی در فضای انتخاباتی با غیبت نامزدهای شاخص

هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، اظهارنظرها مختلفی پیرامون حضور و عدم حضور کاندیداها مطرح می‌شود، این درحالی است که مهم‌ترین مساله همچنان ارایه راهکار برای ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت در این امر مهم سیاسی است. بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های داخلی از هم اکنون به بررسی جنبه های مختلف انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین محورهای انتخاباتی از نگاه رسانه‌های اعتدالی، اصلاح‌طلب و اصولگرا

رسانه‌ های اعتدالی خبر آنلاین و پایگاه خبری تحلیلی انتخاب در شبانه روز گذشته به گفت وگو با مصباحی مقدم و محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پرداختند و احتمال حضور ابراهیم رییسی در انتخابات را مورد بررسی قرار دادند. رسانه‌های اصلاح طلب نیز در مطالب و گفت وگوهایی مختلف بر ضرورت اعتمادسازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کردند و مشکلات پیش‌رو در این امر خطیر را مورد بررسی قرار دادند، برای نمونه روزنامه آرمان ملی در تیتری با عنوان گرفتن صندوق رای یعنی تشویق به براندازی این موضوع را بررسی کرد. همچنین روزنامه همدلی، شرق و خبرگزاری ایسنا در مطالبی به حضور احتمالی برخی چهره های سیاسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و آنها را مورد نقد و تحلیل قرار دادند از جمله این کاندیداها علی لاریجانی، مصطفی تاجزاده، آقای رییسی و محمد باقر قالیباف بودند. رسانه‌های اصولگرا از جمله فارس در این بازه زمانی در مطالب خود ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری مردم به بازتاب سخنان سخنان محمد عطریانفر در خصوص کاندیداتوری مصطفی تاجزاده پرداخت و همچنین در تیتری با عنوان درست نیست بعد از عدم تامین منافع به اصل انتخابات حمله کنیم به بررسی جنبه دیگری از انتخابات پرداخت.

  رسانه‌های اعتدالی

رییسی نیاید، تعدد کاندیداها را داریم

خبرگزاری خبرآنلاین به گفت وگو با مصباحی مقدم از اعضای جامعه روحانیت مبارز پرداخت و آورد:

* احتمال تشدید اختلاف اصولگرایان در صورت نیامدن رییسی وجود دارد.

* "آمدن یا نیامدن رییسی"، مساله‌ای است که در کمتر از ۱۰ روز تا ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری برای اصولگرایان حل نشده باقی مانده است.

* برای ورود سایر کاندیداها به انتخابات، شرط و شروطی قایل شده‌ایم، مبنی بر اینکه اگر آقای رییسی ثبت نام نکنند، آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

*احتمال آمدن رئیسی کم نشده بلکه بالا است.

*احتمال دارد، پایداری‌ها مستقل وارد انتخابات شوند.

* ممکن است کاندیداهای متعددی در جریان انقلابی به میدان بیایند.

*اگر کاندیدای نهایی، آقای رییسی باشد، ظاهراً این وحدت به صورت کامل محقق خواهد شد به بیان دیگر بحث کاندیدای واحد اصولگرایان محقق می شود اما اگر آقای رییسی نیاید نمی دانم چگونه می توانیم به کاندیدای واحد برسیم، گرچه تلاش این است که رایزنی‌ها بین ۲ مجموعه شورای وحدت و شورای ائتلاف همچنان استمرار پیدا کند تا اینکه پس از نام نویسی‌ها و مشخص شدن کاندیداها، آن زمان هم می‌توان بین دو مجموعه شورای ائتلاف و شورای وحدت، به کاندیدای واحد برسیم.

* نمی توان پیش بینی دقیقی از مشارکت مردم در انتخابات داشت، اما یقینا بالای ۵۰ درصد است.

آمدن رییسی می‌تواند با اجماع بین اصولگرایان همراه باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به گفت وگو با محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پرداخت و آورد:

* حضور ابراهیم رییسی در انتخابات می‌تواند یک اجماع را بین اصولگرایان ایجاد کند، ولی او قبل از هر اقدامی احتمالا با رهبری مشورت خواهد کرد.

*هنوز نمی‌توان به صورت قاطعانه درباره نامزدی آقای رییسی صحبت کرد اما از اخبار و واکنش‌هایی که تاکنون صورت گرفته باید آقای رییسی را یکی از گزینه‌های جدی اصولگرایان در نظر گرفت. به ویژه آنکه آقای رییسی پیش از این نیز در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نامزد شدند و علیرغم شکست توانستند آرای نسبتا خوبی را کسب کنند.

* بخش زیادی از جریان اصولگرایی مدام در تلاش هستند که آقای رییسی را برای کاندیداتوری رسمی در انتخابات قانع کنند. هرچند که در مقابل نیز برخی از اصولگرایان دوست ندارند که آقای رییسی وارد عرصه انتخابات شود و امیدوارند که آقای رییسی از نامزدی در انتخابات منصرف شود.

* من تصور می‌کنم که با توجه به وضعیت کنونی کشور و از آنجایی که هنوز چهره جدی و مهمی پا به عرصه انتخابات نگذاشته است، آقای رییسی نسبت بلاتکلیفی دستگاه قضایی بعد از نامزدی احتمالی خودش مردد است و به همین دلیل او خیالش بابت اینکه به صورت رسمی وارد انتخابات بشود، راحت نیست.

* شاید اگر رهبری گزینه مورد تاییدی را برای ریاست قوه قضاییه در نظر داشته باشد، آقای رییسی با اطمینان بیشتری برای نامزدی در انتخابات تصمیم‌گیری کند.

*من فکر می‌کنم که اگر آقای رییسی تصمیم جدی برای ورود به عرصه انتخابات داشته باشد، احتمالا قبل از هر اقدامی با رهبری مشورت می‌کند و در صورت موافقت ایشان قطعا وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

رسانه‌ها اصلاح‌طلب

گرفتن صندوق رای یعنی تشویق به براندازی

روزنامه آرمان ملی به گفت وگو با محمدرضا عارف در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و مطالبات مردم برای مشارکت حداکثری  پرداخت و نوشت:

* دغدغه امروز و آینده ایران و ایرانیان، هرگز رهایم نکرده است؛ این دغدغه روزی در قاب و قالب مدیریت اجرایی به منصه ظهور نشسته، روزی در پیشبرد آرام و بی‌هیاهوی طرح‌ها و لوایح درمجلس شورای اسلامی. در هیچ کدام از کنش‌های سیاسی‌ام، اولویتی بیش از ایران و ایرانیان نداشته‌ام.

*انتخابات ۱۴۰۰ از جهات مختلف از اهمیت زیادی برای ما برخورداراست. یکی از نگرانی‌های مهم کشور حضور مردم در انتخابات است که این نگرانی واقعی است.

* با توجه به شرایطی که داریم، احساس کردیم باید مردم را تشویق به حضور در میدان کنیم. مردم سرمایه نظام و دولت هستند و اگر مردم را از نظام جدا کنیم، دیگر چیزی باقی نخواهد ماند که این یک واقعیت است.

* نظام‌ها برای بقا یا باید به خارج وابسته باشند که ما شعار استقلال سر دادیم و همواره به آن پایبند بودیم یا متکی به درون کشور و مردم. راه ما اعتماد و اتکا به مردم است.

* اگر مردم حضور پیدا نکنند در وهله نخست مشروعیت‌ها به‌ویژه مشروعیت دولتمردان زیر سوال می‌رود که موضوع مهمی است.

*در صورتی‌که مردم خود را صاحب انقلاب و کشور می‌دانند و به‌رغم نارضایتی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به میدان می‌آیند که این تکلیف دولتمردان را برای پاسخ به مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند.

* بی‌اعتنایی یا کم اعتنایی به مطالبات مردم شرایط نامناسبی را فراهم کرد. تعمیق شکاف ملت و حاکمیت، خسران بزرگی برای کشور، ملت و حکومت است.

* انتخابات ۱۴۰۰می تواند بازی برد-برد، ملت و حکومت باشد. به‌شرط حضور جدی مردم پای صندوق‌های رای و دادن اطمینان به مردم که وعده‌های داده شده عملی می‌شود.

* وقتی وارد جریان اصلاحات می‌شویم، متوجه چالش‌هایی جدی هم در این جریان می‌شویم. دراین شرایط به انسجام رساندن جریان اصلاحات ازاهمیت برخوردار است.

* جریان اصلاحات در دهه‌های گذشته فراز و فرودهایی مواجه بوده است. در دهه ۹۰ مسیری را طی کردیم که به نظر من، نتیجه بخش بود. رقیب هم همواره تلاش‌هایی در جهت منحرف کردن مسیر اصلاحات و کسب پیروزی داشت به نحوی که گاهی رقیب برای رسیدن به هدفش به  برخی دوستان خودمان در جبهه اصلاحات متوسل می‌شد که یک واقعیت غیرقابل انکار است.

ورود تاجزاده به انتخابات یک تاکتیک است

روزنامه شرق به گفت وگو با غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و مشاور رسانه‌ای شهردار تهران پرداخت و نوشت:

* این فایل صوتی درباره کاندیداتوری نیز طبیعتا تأثیراتی مثبت و منفی روی انتخابات نسبت به ایشان خواهد گذاشت. تأثیرات مثبت این است که حرف‌هایی که از ایشان درباره ایستادگی‌ها و دلسوزی‌ها شنیدیم، امتیاز او را نزد افکار عمومی بالا می‌برد؛ اما در عین حال به خاطر برخی از حرف‌های رک و عریانی که زده است، به برخی از افراد که در روند انتخابات تأثیرگذار هستند این فرصت را می‌دهد که مسیر سختی پیش پای او قرار دهند.

* اگر مذاکرات وین به نقاط مثبتی برسد، حتما روی انتخابات تأثیر خواهد گذاشت، ولی نه آن تأثیری که باعث حضور پرشور باشد، چون بخشی از مشکلات معیشتی حل می‌شود و در این دو ماه نتیجه مذاکرات وین را در سفره‌ها نمی‌بینند.

*من میزان مشارکت را خوب نمی‌بینم؛ به دلیل اینکه اولین انتخاباتی است در ۴۲ سال اخیر که ارتباط تنگاتنگی با معیشت مردم دارد، من تأثیر معیشت را بر انتخابات بسیار بالا و تعیین‌کننده می‌دانم و انتخابات فرارو را کم‌رمق می‌بینم.

*من فکر می‌کنم این یک تاکتیک است که آقای تاجزاده انجام داده است، چون ایشان حتما آمده حرف‌هایش را بزند و تاکتیکی است که به نتیجه هم می‌رسد. در شرایطی که خیلی‌ها صحبت‌های او را جدی گرفته‌اند و نظرات مثبت و منفی دراین‌باره شنیده می‌شود، برای ایشان دستاوردی است که توانسته حرف‌هایش را در بیانیه‌اش بزند؛ اما این را که اصلاح‌طلبان روی ایشان اجماع کنند، منتفی می‌دانم.

*عارف، پزشکیان، محسن هاشمی، جهانگیری و ظریف شانس دارند. احتمال ضعیفی هم وجود دارد که اگر اصلاح‌طلبان به یک گزینه مشخص نرسند، به سمت لاریجانی بروند که احتمال آن خیلی کم است.

*نظامی‌ها هیچ شانسی در انتخابات ندارند. آقای قالیباف و رضایی چهار دوره از انتخابات‌ها را شرکت کرده‌اند و مردم دست رد به سینه آنها زده‌اند و جامعه به آنها رأی نخواهد داد.

* آقای خاتمی کماکان محور اصلاح‌طلبان است.

مواضع مبهم ‌اصول‌گرایان درباره لاریجانی

روزنامه همدلی در مطلبی به بازتاب سخنان محمدرضا باهنر یکی از اعضای بانفوذ جناح ‌اصول‌گرا پرداخت و نوشت:

*اواخر ماه شعبان من با آقای لاریجانی ملاقات داشتم، ایشان به صورت جدی می‌گفت «من نامزد نیستم».

* در عالم سیاست معنایش این نیست که ایشان متعهد است، قسم خورده است یا به شخصی امضاء داده است که نیاید، اما در فضای سیاسی ایشان الان خودش که اعلام کند «جزو کاندیداها نیستم».

* شورای وحدت یک مقدار محتاطانه دارد، برخورد می‌کند، اما این‌ رویکرد نه لَهِ آقای لاریجانی و نه علیه آقای لاریجانی است.

*. شورای وحدت نه صددرصد رد و نه صددرصد تأیید می‌کند، بلکه مثل بقیه به آقای لاریجانی نگاه می‌کند. البته اگر یک زمانی آقای لاریجانی بیاید و بگوید من کاندیدا و نامزد هستم، می‌تواند جزو افرادی باشد که در شورای وحدت بررسی می‌شود.

روسای قوای مقننه و قضاییه وارد عرصه انتخابات نشوند

خبرگزاری ایسنا به گفت وگو با مصطفی رضاحسینی قطب آبادی نماینده مجلس پرداخت و آورد:

* به نظرم عرصه انتخابات ریاست جمهوری این دفعه گرم است و حتی شاید زودتر از ادوار دیگر شروع شده دلیلش هم این است که برخی داوطلبان از سال گذشته کار خود را شروع کردند و بسیاری از افراد سرشناس به خصوص روسای قوای مقننه و قضاییه سفرهای استانی داشتند و همین نشان از گرم بودن فضای انتخابات است.

* اگر ما احساس سردی و کمرنگی در این انتخابات می بینیم مربوط به داوطلبان و حضور آنها در صحنه نیست بلکه این کم انگیزگی انتخاب کنندگان است.

* اگر روسای قوا در ۲ قوه ای که ریاست آن را برعهده دارند، فعال هستند چه دلیلی دارد که آن را رها کنند و به سمت قوه مجریه بروند.

*من به عنوان خادم مردم به هر ۲ عزیز یعنی روسای قوه مقننه و قضاییه عرض می کنم که فضای کشور ایجاب می کند آنها که کمابیش در حوزه های خود موفق بوده اند، کار خودشان را ادامه دهند و بگذارند افرادی وارد صحنه انتخابات شوند که می تواند فضای کشور را عوض کند.

* یکی از دلایل گلایه جدی انتخاب کنندگان این است که طی این سال ها در دوره های مختلف شاهد دعواهای سیاسی بوده اند، اصلاح طلبان و اصولگرایان به یکدیگر اتهاماتی زده اند و مردم شاهد جنگ قدرت بین سران و احزاب بوده اند و گرنه مردم ۴۲ سال انقلاب را همراهی کرده و جنگ را اداره کردند. آنها نمی پذیرند بازی های سیاسی این جناح و آن جناح را شاهد باشند به خصوص که این روزها بداخلاقی در فضای مجازی هم زیاد شده است.

* ما باید سازوکار مشخصی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم. اگر نظم و نسق وجود نداشته باشد، نتیجه دلخواه را نمی گیریم.

* مردم ما بهترین مردم در عصر حاضر هستند، پای آرمان ها و انقلاب ایستاده اند، دوران سخت جنگ را پشت سر گذاشتند و با تحریم ها دست و پنجه نرم کردند و با وجود همه بیماری های جهان گیر و کم لطفی مسوولین نسبت به مردم به عشق نظام، ارزش ها و رهبری ایستادند و حجت را تمام کردند، لذا اگر سردی و کم رنگی باشد، این موضوع به مسوولان و عملکرد آنها برمی گردد.

رسانه‌های اصولگرا

‌ تاجزاده انفرادی در انتخابات حاضر خواهد شد

خبرگزاری فارس به بازتاب سخنان محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی کارگزاران پرداخت و آورد:

* حضور تاجزاده در عرصه انتخابات، بیشتر حضوری است، خارج از نظم و نسقی که اصلاح‌طلبان تعقیب می‌کنند.

* کلا حضور آقای تاجزاده از موضع و منظر دیگری محل تامل است. از آنجا که موضع پیشین ایشان نسبت به قانون اساسی موضعی توام با ایراد بوده و انتخابات هم باید در چارچوب قانون اساسی برگزار شود، حضور ایشان، بیشتر حضوری است خارج از نظم و نسقی که اصلاح‌طلبان تعقیب می‌کنند.

*نظام انتخاباتی اصلاح‌طلبان متکی بر برنامه است و این برنامه‌ها باید در چارچوب قوانین موضوعه صورت بگیرد؛ ضمن اینکه برنامه‌های آقای تاجزاده آن‌طورکه در اولین بیانیه‌شان مطرح شده، خارج از قوانین موضوعه است بنابراین به نظر می‌رسد که نمی‌توانیم خیلی به آن امید ببندیم.

* اگر اصلاح‌طلبان آقای تاجزاده را معرفی نکنند، ایشان به‌صورت منفرد در صحنه حضور خواهد داشت و تکلیف نهایی را شورای نگهبان مشخص می‌کند که به نظر من از همین حالا قابل پیش‌بینی است و گمانه‌زنی من این است که نسبت به ادامه حضور آقای تاجزاده تا آخر انتخابات نمی‌توانیم چندان امیدوار باشیم.

*حتی اگر شورای نگهبان در اقدامی خلاف تصور آقای تاجزاده را تایید صلاحیت کند، اصلاح‌طلبان به معنای همه احزاب از ایشان حمایت نخواهند کرد.

درست نیست بعد از عدم تامین منافع به اصل انتخابات حمله کنیم

خبرگزاری فارس به گفت وگو با سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی پرداخت و آورد:

* اینکه فردی چنانچه منافع‌اش در انتخابات تأمین شود از آن حمایت کند و اگر منافع‌اش تأمین نشود اصل انتخابات را زیر سؤال ببرد و به آن حمله کند، رفتار درستی نیست.

* درست نیست بعد از عدم تامین منافع به اصل انتخابات حمله کنیم.

* نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و همواره بر تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم در انتخابات‌ها تأکید داشته است.

* عده‌ای به خاطر این که منافع‌شان در انتخابات تأمین نمی‌شود، دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات و همچنین اصل انتخابات را زیر سؤال می‌برند که این کار، کار کاملا غلطی است.

* اینکه فردی چنانچه منافع‌اش در انتخابات تأمین شود از آن حمایت کند و اگر منافع‌اش تأمین نشود اصل انتخابات را زیر سؤال ببرد، رفتار درستی نیست و باید همه افراد و جریانات سیاسی در برابر نتایج انتخابات رفتار منطقی داشته باشند.

* رهبر معظم انقلاب همواره در آستانه انتخاب‌ها چه در مورد مجلس و چه در مورد ریاست جمهوری بر این نکته که اصل انتخابات و دست اندرکاران آن نباید زیر سؤال روند و بر بحث حفاظت و راست از موضوع انتخابات تأکید داشته و دارند و این نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

* همه افراد جریانات سیاسی کشور ملتزم به قانون اساسی هستند و قانون اساسی برای همه فصل الخطاب است.

* وقتی که قانون اساسی برای همه فصل الخطاب است و همگان بر آن التزام دارند، پس زیر سؤال بردن انتخابات توسط برخی افراد به واقع بر شاخه نشستن و بن بریدن یا در کشتی نشستن و آن را سوراخ کردن است.

هیچ اولویتی مهمتر از انتخابات نداریم

باشگاه خبرنگاران جوان به بازتاب سخنان حسین خوش اقبال رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه پرداخت و آورد: 

* باید تلاش شود که هر ایرانی علاقمند به سرنوشت کشور نسبت به حضور در انتخابات احساس مسوولیت کند.

* تمام امکانات و تمهیدات برای برگزاری انتخابات قانونمند، سالم و ایمن در خرداد ماه در استان کرمانشاه فراهم شده است.

* با توجه به شرایط کرونا و محدودیت تجمعات و تبلیغ ستادهای انتخابات، تبلیغات شهری برای آگاهی بخشی عمومی باید پررنگ‌تر باشد، لذا توقع می‌رود، ادارات و دستگاه‌ها مجدانه برای آماده شدن فضای عمومی در انتخابات اقدام کنند و نمای بصری شهر را انتخاباتی کنند.

* دستگاه‌ها و ادارات باید از همه ظرفیت و توان خود برای تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی عمومی در جهت تبیین اهمیت انتخابات بهره برداری کنند.

* توقع می‌رود برنامه ریزی و هزینه برای انتخابات را از روی احساس وظیفه ملی باشد و جزو اقدامات با اولویت قرار بگیرد.

* شهرداری کرمانشاه با استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغاتی خود می‌تواند امر انتخابات و اهمیت آن را بازنمایی کند.

*رسانه‌ها در تبیین اهمیت انتخابات، تحرک بخشی به افکار عمومی و افزایش مشارکت تلاش کنند.

* در روند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر در هیات‌های اجرایی تلاش شد تا حد ممکن نمایندگان همه سلایق و گرایش‌ها در انتخابات حضور یافته و رقابت کنند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ قالیباف محمدرضا باهنر شورای نگهبان اصولگرایان غلامعلی رجایی محمد عطریانفر محسن هاشمی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ قالیباف مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ قالیباف محمدرضا باهنر شورای نگهبان اصولگرایان غلامعلی رجایی محمد عطریانفر محسن هاشمی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری بازتاب سخنان آقای لاریجانی عرصه انتخابات آقای رییسی پرداخت و آورد گفت وگو اصل انتخابات آقای تاجزاده اصلاح طلبان قانون اساسی شورای وحدت اصلاح طلب زیر سؤال منافع اش رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرگمی بایرنی‌ها: چرا هوینس به توخل حمله کرد!

به گزارش "ورزش سه"، جمعه هفته گذشته بود که اظهاراتی جنجالی از اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ، منتشر شد و این باشگاه را وارد یک حاشیه بزرگ کرد.

او در این اظهارات توخل را متهم به این کرد که روی پیشرفت بازیکنان جوان کار نمی‌کند و بیشتر تمایل به این دارد که از باشگاه بخواهد بازیکنان جدید جذب کنند.

توماس توخل ابتدا پیش از بازی مقابل اینتراخت فرانکفورت به صحبت‌های هوینس پاسخ داد. او گفت:«این صحبت‌ها آنقدر با واقعیت فاصله دارد که انگار اصلا وجود ندارند. من حتی نمی‌دانم چگونه به آن پاسخ دهم. اگر از طرف اولی نبود، من اصلاً به آن واکنش نشان نمی‌دادم. از آنجایی که از طرف رئیس ماست، و درست قبل از بازی ما مقابل رئال مادرید است، باعث می‌شود طعم و لحن متفاوتی بگیرد.»

با این حال در داخل باشگاه، دیگر اعضای هیئت‌مدیره معتقدند که توخل از صحبت‌های هوینس بسیار عصبانی شده اما خشمش را بروز نداده است. افراد درون باشگاه سعی کردند او را آرام کنند تا پیش از بازی برابر رئال تمرکز بیشتری داشته باشد اما در این امر ناکام بودند.

رابطه بین هوینس و توخل برای چندین ماه متشنج بوده است. افراد در داخل باشگاه تعجب کرده‌اند و سردرگم شده‌اند که چرا هوینس در این برهه زمانی چنین اظهاراتی را بیان کرده است. آیا او با این حرف‌ها می‌خواست خروج توخل را توجیه کند یا قصد داشت بر اهمیت پیشرفت استعدادهای جوانان برای بایرن تأکید کند؟ هیچکس دلیل صحبت‌های هوینس را نمی‌داند و همه نگران هستند که این حواشی بر عملکرد تیم مقابل رئال مادرید تاثیر بگذارد.

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • سردرگمی بایرنی‌ها: چرا هوینس به توخل حمله کرد!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد