Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:07:11 GMT

نشست جی ۷ و سایه سنگین مباحث روسیه بر گفتگوهای وزیران خارجه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۸۳۲

نشست جی ۷ و سایه سنگین مباحث روسیه بر گفتگوهای وزیران خارجه

به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای امور خارجه و توسعه بین‌الملل هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان معروف به گروه هفت امروز در لندن گردهم آمده اند تا ضمن مروری بر چالش‌ها و تحولات بین‌المللی اهداف مالی جدیدی را برای حل و فصل بحران‌های جهانی تعیین کنند.

نمایندگان کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و انگلیس از امروز به مدت سه روز در چارچوب نشست گروه هفت تشکیل جلسه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای اولین بار طی دو سال گذشته است که اعضای گروه به صورت حضوری ملاقات می‌کنند.

در این جلسه که با رعایت اصول بهداشتی از جمله تست کرونا شرکت کنندگان و هیات همراه برگزار می‌شود، نمایندگانی از اتحادیه اروپا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی نیز شرکت دارند.

«دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس به خبرگزاری رویترز گفته است: هیچ زمانی تا به امروز طیف موضوعات مختلف برای همکاری‌های فشرده بین‌المللی با شرکای آمریکایی و اعضای گروه هفت گسترده نبوده است.

یکی از مسائل مهم در دستور کار گروه هفت، روسیه خواهد بود. «راب» در این باره می‌گوید: بریتانیا گروه هفت را به توافق درباره ایجاد ساز و کار واکنش سریع به پخش انتشار نادرست مطالب از سوی روسیه فرامی خواند تا بتوانیم هنگامی که تبلیغات یا اخبار نادرست منتشر می شود نه تنها به صورت انفرادی بلکه به صورت گروهی به آن پاسخ بدهیم و حقیقت را نه تنها برای شهروندان این کشور، بلکه روسیه، چین و جهان صادقانه منتشر کنیم.

مقام های امنیتی انگلیس، ایالات متحده و اروپا ادعا می کنند که روسیه و چین با پخش اطلاعات نادرست در انتخابات یا با دروغ گویی در اره واکسن های کووید –۱۹، برای ایجاد بی اعتمادی در غرب تلاش می کنند. مقام های بریتانیا و ایالات متحده در ماه های گذشته درباره همکاری فزاینده و راهبردی میان روسیه به عنوان بزرگ ترین کشور جهان از جنبه جغرافیایی و چین با پررشدترین اقتصاد بزرگ جهان، ابراز نگرانی کرده اند.

راب در این باره گفت: برای ما گسترش همبستگی بین المللی کشورهای همفکر که برای جوامع باز، حقوق بشر، مردمسالاری و بازرگانی آزاد، پایداری و ایستادگی می کنند، از بیشترین اهمیت برخوردار است. بسیاری از این همپیمانان می خواهند بدانند که این همه گیری چگونه آغاز شده است.

او همچنین خواهان برداشته شدن برخی موانع میان گروه هفت و دیگر کشورهای هم اندیش شد تا شبکه گسترده تری از همپیمانان ایجاد شود که بر بازارها و اقتصاد باز و مردمسالاری، پافشاری می کنند.

مجموع نرخ رشد ناخالص داخلی اقتصادهای ایالات متحده، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا حدود ۴۰ تریلیون هزار میلیارد دلار است که اندکی کمتر از نصف اقتصاد جهان را در برمی گیرد.

کد خبر 5203695

منبع: مهر

کلیدواژه: جی هفت انگلیس لندن چین روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق ایران انتخابات فلسطین افغانستان عربستان سعودی روسیه جو بایدن برجام مذاکرات وین جنبش حماس خروج نظامیان آمریکا گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند