Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@23:20:36 GMT

ماجرای تزریق واکسن کرونا در داخل خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۱۷۸۰

ماجرای تزریق واکسن کرونا در داخل خودرو چیست؟

دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه ۱۳ اردیبهشت، این اقدام را ابتکاری جدید در شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: در این اقدام افراد دریافت کننده واکسن از گروه‌های هدف، در خودرو به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، لطفی ادامه داد: با توجه به لزوم نظارت بر افراد دریافت کننده واکسن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق برای بررسی عوارض احتمالی، در این فرآیند جدید، این موضوع نیز پیش بینی و محقق شده است؛ همچنین فاصله فیزیکی افراد نیز رعایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لطفی با بیان اینکه برخی افراد در گروه سنی بالای ۸۰ سال دچار برخی ناتوانی های حرکتی هستند، اضافه کرد: در این فرآیند، تزریق واکسن در خودرو انجام می شود و افراد دریافت کننده واکسن و خانواده ها، از آرامش بیشتری برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان فارس را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: کار واکسیناسیون در این گروه هدف از هفتم اردیبهشت آغاز شده و با توجه به محموله های دریافتی واکسن در استان، این فرآیند در حال انجام است.

او با اشاره به پیش بینی دو سامانه نام نویسی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گروه های هدف، گفت: اطلاع رسانی به گروه های بالای ۸۰ سال بر اساس جمعیت موجود به صورت تلفنی انجام می‌شود و سایر گروه‌ها، پس از اطلاع رسانی مراجع رسمی می توانند به دو سامانه یاد شده مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود، پس از برنامه ریزی های انجام شده در لیست افراد دریافت کننده قرار می گیرند.

لطفی با تاکید براینکه هیچگونه مراجعه حضوری برای تزریق واکسن و یا نام نویسی به درب منازل وجود ندارد لزوم هوشیاری شهروندان را متذکر و یادآور شد: محل اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، شهرک گلستان شیراز است و تلاش برای پیش بینی مکان‌های جدید برای گسترش این طرح ادامه دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: شیراز ابتکار افراد دریافت کننده تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد