Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:35:28 GMT

کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۲۵۰۹

کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سبزوار

دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: میانگین رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی قبل از آغاز موج چهارم کرونا به بیش از ۸۰ درصد رسیده بود.

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در سبزوار تصریح کرد: در ۲ روز گذشته ۲۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اکنون ۲۳۶ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۳۰ بیمار با حال وخیم در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.

دکتر مسلم ادامه داد: در ۲ روز گذشته هفت بیمار مبتلای قطعی به کرونا نیز در این منطقه جان خود را از دست داده اند و مجموع جانباختگان این بیماری تا به امروز در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به ۶۲۹ تن رسیده است.

وی ادامه داد: برای افزایش سلامت مردم و عبور از شرایط کنونی باید رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی به ۹۰ درصد افزایش یابد.

مسلم با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: تمامی افراد در صورت داشتن هرگونه علائم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا از عواقب بعدی بیماری پیشگیری شود.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کرونا، در تماس با شماره‌های ۴۴۰۱۱۳۳۳ و ۴۴۰۱۱۴۴۴ سوالات خود را با استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه در میان بگذارند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پروتکلهای بهداشتی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پروتکلهای بهداشتی محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور