Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار سمنان گفت: مردم دامغان گلایه‌هایی در مورد ایجاد بیمارستان جدید در این شهرستان دارند که باید تلاش شود تا به سرعت ضعف‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان رفع و این دغدغه مهم مردم برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان، علیرضا آشناگر در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان که به مناسبت هفته سلامت در سالن غدیر استانداری سمنان انجام شد، با اشاره به تلاش‌های کادر پرتلاش بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز اظهار داشت: کار سخت و بزرگی به واسطه تلاش این کادر زحمتکش در خدمات‌رسانی به مردم در سطح کشور و استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رضایت خود را از عملکرد پرسنل بهداشت و درمان استان سمنان در مناطق زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود اعلام کرد و افزود: این رضایتمندی به معنای اینکه هیچ مشکلی در کیفیت خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان استان وجود ندارد؛ بلکه بدین معناست که مجموعه اقدامات انجام شده در سطح استان سمنان رضایت‌بخش و مطلوب بوده است.

استاندار سمنان وجود 2 دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود را از ظرفیت‌های مهم برای مردم این استان برشمرد و گفت: تجهیزات بیمارستانی استان سمنان متناسب با ظرفیت‌هاست.

آشناگر با تأکید بر تکمیل ظرفیت‌ها تا پایان کار دولت بیان کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های میامی و مهدی‌شهر باید هر چه زودتر تکمیل و تجهیز شوند.

وی اظهار داشت: مردم دامغان گلایه‌هایی در مورد ایجاد بیمارستان جدید در این شهرستان دارند که باید تلاش شود تا به‌سرعت ضعف‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان رفع و این دغدغه مهم مردم برطرف شود.

استاندار سمنان بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان برای واکسیناسیون عمومی کرونا تأکید کرد.

واکسیناسیون کرونا با محصول مشترک ایران و کوبا در استان کرمان در برنامه استکرونا در جهان/ مرگ 3422 هندی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتنگاهی به مشخصات گونه آفریقایی کرونا/ کدام واکسن‌ها در برابر این گونه موثرترند؟

افزایش 2 برابری ظرفیت‌های بیمارستانی در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان در این دیدار با اشاره به تلاش‌های کادر درمانی، بهداشتی و خدماتی این استان در خدمات‌رسانی به مردم از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: حتی در شرایط پیک کرونا هیچ مشکلی در حوزه زیرساخت‌های بیمارستانی در استان سمنان ایجاد نشده است و باوجود تمام مشکلات و موانع توسعه بخش زیرساخت مورد توجه بوده است.

وی عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان 50 تخت بستری ویژه آی.سی.یو در شهرستان‌های مختلف زیرپوشش این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اکسیژن‌رسانی به بیمارستان‌ها و افزایش 2 برابری ظرفیت بیمارستان‌های استان سمنان را از جمله اقدامات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

دانایی در مورد پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا 14 ماه تأخیر در پرداخت مطالبات داشتیم که اکنون با پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت این تأخیر به چهار ماه کاهش یافته است و به‌روزرسانی در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: با همکاری صنایع اقلام بهداشتی و موردنیاز بیمارستان‌های استان سمنان تأمین شده است و نه تنها نیاز استان بلکه بخشی از نیاز کشور نیز برطرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از دیگر اقدامات مهم انجام شده در شرایط کرونایی را تأمین دارو و تجهیزات عنوان کرد و گفت: کمبودی در بحث دارو و تجهیزات با همت همکاران و صنایع استان نداشته‌ایم.

دانایی بیان کرد: استان سمنان با همراهی مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رتبه‌های برتر کشوری را داراست.

وی در مورد تزریق واکسن کرونا گفت: واکسیناسیون در شرایط فعلی کار سختی است که به همت پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.

دانایی ادامه داد: مرحله نخست واکسیناسیون به اتمام رسیده است و مرحله دوم آن که تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال است به میزان 50 درصد تاکنون انجام شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد مراکز تجمیع واکسیناسیون در سالن‌های ورزشی در سطح استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه ابر پروژه بیمارستان سوختگی و سرطان کوثر سمنان یک پروژه بزرگ استانی است گفت: پروژه بیمارستان سوختگی به بهره‌برداری رسیده است و مرکز درمان سرطان نیز تا چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

دانایی در مورد احداث بیمارستان دوم در دامغان گفت: باید در این زمینه از ظرفیت خیران و بخش خصوصی استفاده شود.

انتهای پیام/363/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زمان شیوع ویروس کرونا استاندار سمنان بهداشت و درمان بیمارستان ها استان سمنان انجام شده ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم