Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:46:30 GMT

تصادفات عابر پیاده در مشهد ٥٠ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۲۵۲۰

تصادفات عابر پیاده در مشهد ٥٠ درصد کاهش یافت

خلیل الله کاظمی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای شهر مشهد افزود: تاکید مدیریت شهری در این دوره توسعه انسان محور و تاکید بر رفع مشکلات مربوط به تردد با محوریت انسان بوده است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته با توجه به تاکیدات شورای شهر مشهد و همچنین ضروریت های افزایش ایمنی، سهولت دسترسی و کاهش ترافیک، اجرای زیرگذرها، روگذرها و تقاطع های غیر همسطح در محیط پیرامونی شهر مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مساحت پیاده روهای شهر مشهد ۱۵.۵ میلیون مترمربع است که از این میزان ۶.۵ میلیون مترمربع پیاده رو در معابر اصلی شهر قرارد دارد و ساماندهی آنها از وظایف شهرداری است.

وی افزود: طی سه سال و نیم گذشته بالغ بر یک میلیون متر مربع پیاده روسازی انجام شده در حالی که طی ۱۰ سال گذشته تا سال ۹۶ حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار مترمربع پیاده روسازی انجام شده است.

کاظمی ادامه داد: در حوزه پیاده روسازی، پروژه بزرگ حق تقدم عابر پیاده اجرایی و ۶۷ تقاطع ایمن سازی شد.

وی گفت: در راستای پیاده رو سازی، در هر خیابانی که امکان حذف باند کندرو و امکان حذف محل توقف خودرو وجود داشت، معبر سواره کم و به پیاده رو افزوده شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: به دلیل عدم همکاری شهروندان در برخی معابر از جمله خیابانهای راهنمایی و سعدی به خاطر تاثیر اجرای پروژه توسعه پیاده رو بر کسب و کارشان، موفق به انجام این پروژه نشدیم و در تعداد محدودی از خیابان های شهر این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین طی سه و نیم سال گذشته احداث ٢٥ تقاطع غیرهمسطح مصوب در راستای انسان محوری لغو شد.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر شهرداری مشهد تصادف شهری شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر شهرداری مشهد تصادف شهری مناسب سازی معابر شهرداری مشهد تصادف شهری شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور پیاده رو شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان