Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی اعلام آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، درباره عواقب جدی ناشی از این تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد.

روز یکشنبه، هیلاری کلینتون، در مصاحبه با «سی ان ان»، اقدام بایدن را «یک تصمیم دشوار» و «مشکلی بدخیم» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت که آمریکا باید خود را برای دو پیامد بزرگ احتمالی حاصل از این تصمیم در آینده‌ای نه چندان دور، از جمله سقوط احتمالی دولت افغانستان و تصرف افغانستان به وسیله طالبان و شروع مجدد جنگ‌های داخلی، آماده کند.

کلینتون در ادامه گفت: «من می‌ترسم با این اقدام تعداد زیادی از مردم افغانستان به کشور‌های دیگر پناهنده شوند. البته دومین مشکل بزرگ این اقدام، شروع فعالیت‌های گروه‌های تروریستی القاعده و داعش است.»

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد پس از تکمیل رویه خروج، آمریکا تا حدودی به حضور خود در افغانستان ادامه خواهد داد. سفارت آمریکا در افغانستان باقی خواهد ماند و آمریکا به حمایت اقتصادی و بشردوستانه در این کشور ادامه خواهد داد.

بلینکن در پاسخ به این سوال که آیا طالبان می‌تواند دوباره افغانستان را اشغال کند، گفت: «آمریکا برای هر سناریویی در افغانستان آماده است.»

در ماه آوریل، جو بایدن، اعلام کرد که نیرو‌های نظامی کشورش را تا ۱۱ سپتامبر  بطور کامل از افغانستان خارج خواهد کرد. اما طبق توافقنامه دوحه بین طالبان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، باید در ماه مه نیرو‌های آمریکایی خارج می‌شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سربازان آمریکایی گروه تروریستی داعش جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به هرگونه تنش‌زایی از سوی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین در رویارویی با حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه که به شکلی همه‌جانبه و زشت از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود، اعلام می‌کنیم.

شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما بر اهمیت مراقبت از یکپارچگی و صلابت جبهه داخلی یمن در رویارویی با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در قبال امنیت و ثبات منطقه، دریای سرخ، دریای عرب، باب المندب و اقیانوس هند اعلام می‌داریم. هیچ‌کدام از اقداماتی که نیروهای مسلح انجام می‌دهند خلاف قوانین بین‌المللی و بشری نیست.

علاوه بر این «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در خصوص روند صلح میان این کشور و عربستان سعودی اعلام کرد: طرف سعودی باید از گام کاهش تنش به گام لازمه صلح قدم بردارد. عربستان باید در خصوص روند گفت‌وگوها با یمن، منافع ملی خود را بر منافع ملی آمریکا مقدم کند.

کد خبر 6093511

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟