Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از امور مالیاتی استان تهران، "محسن ابراهیمی" روز دوشنبه با بیان اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه معاف هستند، تصریح کرد: با استناد به تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیر سال ۱۳۹۴ مالیات این اشخاص که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند، براساس رسیدگی اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل را حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: خریداران مذکور مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق این دستورالعمل اقدام کنند.

وی افزود: پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده ۱۹۰ ق. م.م خواهد شد.

وی میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه را تشریح کرد و گفت: تا پنج سکه مشمول مالیات نیست، نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع؛ نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه دوازده میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع؛ نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه ۱۶ میلیون ریال مالیات مقطوع است.

وی در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خردادماه سال جاری را ندارند، اظهار داشت: مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر تا چهارماه به صورت مساوی تقسیط می شود و همچنین صاحبان مشاغلی که به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ است.

معاون حسابرسی مالیاتی شهر تهران، تاکید کرد: در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، مالیات مقطوع تعیین شده این دستورالعمل قطعی و وفق مقررات قابل وصول است و از این‌رو اوراق قطعی تمامی مشمولین، یکماه پس از سر رسید پرداخت مالیات صادر و به مودیان مالیاتی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

هنچنین آندسته از مشمولان این دستورالعمل که به مالیات قطعی شده اعتراض دارند، برابر مقررات در هیات حل اختلاف مالیاتی موضوع تبصره ۱ ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ قابل رسیدگی خواهد بود و مودیان مالیاتی می توانند برای در جریان قرار گرفتن جزئیات مفاد این دستورالعمل با مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور شهر تهران سکه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور شهر تهران سکه سازمان امور مالیاتی کشور شهر تهران سکه اخبار کنکور پرداخت مالیات مالیات مقطوع تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار