Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهلا امینی گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ قرآن آموز سنندجی در برنامه و فعالیت‌های قرآنی و آموزشی موسسه دارالاشراق شهرستان سنندج بهره‌مند شده‌اند.

شهلا امینی مدیر موسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: موسسه قرآنی دارالاشراق سنندج بیش از بیست سال است توان وهم وغم خود را در راستای اعتلای فرهنگ وقرآن شناسی مردم سنندج به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره پیشینه وسابقه درخشان فعالیت فرهنگی _ قرآنی این موسسه گفت: این موسسه از سال ۱۳۸۶ ثبت شرکت‌ها شده که در تمام دوران فعالیت خود دریک مکان مستقل موسسه و هم در مساجد و مدارس در مقطع ابتدایی و راهنمایی فعالیت داشته است.

 

وی در خصوص تعداد مخاطبین مؤسسه اعلام کرد: از بدو فعالیت موسسه دارالاشراق تاکنون دو هزار و 500 نفر از فعالیت‌های قرآنی، آموزشی و ترویجی و تبلیغی این موسسه قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

 

مدیر موسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی پرداخت و عنوان کرد: فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی، اموزش برای تمام مقاطع سنی، برگزاری محافل و همایش‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها به مناسبات مختلف ملی و مذهبی، برگزاری کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف برای تمام مقاطع سنی، برگزاری جشن‌ها ومراسمات مختلف و برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی متعدد از جمله برنامه‌های این موسسه قرآنی بوده است.

 

امینی عنوان کرد: از جمله این اردوهای زیارتی، سفر به مشهد مقدس و ارودهای تفریحی و سیاحتی، همدان، روانسر، پالنگان کامیاران، مریوان و غیره به منظور ایجاد فضای دوستانه بیشتر در راستای تعامل بیشتر با جامعه هدف بوده است.

 

وی اضافه کرد: دوره‌های قرآنی این موسسه نیز شامل روخوانی روانخوانی، فصیح خوانی، تجویدمقدماتی، تجوید تخصصی، قرائت و صوت و لحن، تفسیر، احکام، حفظ کودکان، حفظ بزرگسال، ترجمه و مفاهیم، صرف و نحو، تحقیق و پژوهش در قرآن کریم، تواشیح و مدیحه خوانی، دف نوازی، ضبط صدا و استادیوم ضبط صدا بوده است.

 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر تاثیر کرونا در روال کاری مؤسسه قرآنی اعلام کرد: درایام کرونا دوره‌ها و برنامه‌ها بصورت مجازی و غیرحضوری  انجام شد که از طریق تشکیل گروه و کانال‌های تلگرامی و واتساپ فعالیت‌ها تداوم یافت.

 

مدیر موسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج فعالیت در فضای مجازی این موسسه را شامل آموزش تجوید تخصصی، حفظ تخصصی قرآن کریم، تلاوت هرروز بصورت یک صفحه (تلاوت روزانه یک صفحه)، ارسال مطالب احکامی و شرعی، برگزاری مسابقه در فضای مجازی برشمرد.

 

امینی اضافه کرد: دوره‌های قرآنی نیز شامل دوره‌های تخصصی تربیت معلم در رشته‌های روخوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم، پیش دبستان و کارگاه سبک زندگی در فضای مجازی توسط این موسسه قرآنی در ایام کرونا پیگیری و دنبال شده است.

 

وی عنوان کرد: در ایام کرونا مشکلات مالی زیادی داشتیم چون موسسه ما دارای مکان اجاره‌ای مستقل است و درایام کرونا چون فعالیت‌هابصورت حضوری نبود، درآمد نداشتیم ولی کماکان اجاره مکان و دیگر هزینه‌های موسسه باید پرداخت می‌شد.

 

وی در پایان در پاسخ به این سوال مبنی بر انتظار شما ‌به عنوان یک خادم قرآن در این روزهای متبرک و منور به قرآن از جامعه ودستگاهای ذیریطچیست، افزود:  انتظار ما از ارگانهای دولتی این است که موسساتی که واقعا معلوم هست که فعالیت‌های خوبی دارند از طریق واگذاری طرح‌های قرآنی و فرهنگی دولتی دارای اعتبار به موسسات فعال و کمک به پرداخت اجاره مکان موسسات قرآنی کمک و حمایت مالی شوند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی در کردستان موسسه قرآنی سنندج فعالیت ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند