Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، برنامه های جمعیت را در هفته هلال احمر تشریح کرد.

به گزارش برنا؛ روح الله استاک، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به جزئیات برنامه های جمعیت در هفته هلال احمر گفت: پیشنهادات سازمان ها و معاونت ها گرفته شده و جلساتی نیز برگزار شده است و با هم‌اندیشی، برنامه هفته هلال احمر سال 1400 تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال شعار صلیب سرخ جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی است لکن باتوجه به اینکه در آستانه صدسالگی تاسیس جمعیت هلال احمر قرار داریم شعار یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی برای هفته هلال انتخاب شد.

استاک در مورد جزئیات برنامه های این هفته خاطرنشان کرد: برای هر روز از هفته هلال احمر عنوانی تعیین شده است. هجدهم اردیبهشت ماه به خانه های هلال و آموزش همگانی اختصاص داده شده است. مهم ترین فعالیت در دوره مدیریت جدید هلال احمر خانه های هلال بوده است که یک دستاورد بزرگ است. دست آورد دولت یازدهم و دولت دوازدهم به صورت خاص می تواند همین خانه های هلال احمر باشد. عنوان این روز؛ خانه های هلال، جامعه تاب آور است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: روز نوزدهم اردیبهشت ماه تحت عنوان همدلی مهربانانه به جوانان اختصاص داده شده است. روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه مختص سازمان امداد و نجات است که با شعار امدادگری، کاهش آلام بشری مراسم آن برگزار خواهد شد. روز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه نیز روز معاونت توانبخشی است که با عنوان سلامتی، پویایی و حرکت نام گذاری شده است. روز چهارشنبه، بیست و دوم اردیبهشت ماه، روز سازمان تدارکات پزشکی و شرکت های تولیدی تابعه است که عینا با شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده بود، از آن یاد شده است.

استاک ادامه داد: روز پنجشنبه با شعار ایثار به بررسی اقدامات هلال احمر در یک قرن گذشته پرداخته می شود و عنوان آن ایثار، ارزش ماندگار است. روز جمعه نیز با محوریت خانواده و با شعار خانواده بانشاط، جامعه سالم قرار است مراسم آن برگزار شود. در همین راستا نیز پوستری طراحی شده که با مفهوم شعار سال طراحی شده است و از جهان شمولی فعالیت های هلال احمر حکایت دارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در هفته هلال و در نخستین روز آن افتتاح نمایشگاه عکس با عنوان یک قرن بامردم، یک سال باکرونا در ساختمان صلح، موزه استاد علی اکبر صنعتی، پارک هنرمندان، مترو شهید بهشتی برگزار خواهد شد. نشست خبری رییس جمعیت هلال احمر و مسئولان صلیب سرخ و تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های روز اول خواهد بود.

رییس برگزاری هفته هلال افزود برنامه های متنوع سازمان جوانان در روز یکشنبه با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد.

دکتر استاک ادامه داد رونمایی از ناوگان زمینی، تجهیزات سبک و سنگین لجستیک، رونمایی از سه سامانه امدادی، افتتاح ویدئوکنفرانسی ۲۴۰۰ خانه هلال و ۱۱ پایگاه امداد و نجات در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد.

رونمایی از سامانه جامع آموزش و ۸ جلد کتاب تدوین شده در موسسه علمی و کاربردی هلال احمر از مهم ترین برنامه های روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت خواهند بود.

دکتر استاک افزود توزیع بسته های موادغذایی به مناسبت فرارسیدن عیدسعید فطر مهم ترین برنامه پنجمین روز هفته هلال احمر خواهد بود ضمن اینکه دیدار با خانواده شهدای امدادگر در عیدسعیدفطر خاتمه بخش برنامه های هفته هلال خواهند بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی جمعیت هلال احمر دولت روابط عمومی هلال احمر جمعیت هلال احمر هفته هلال احمر خانه های هلال اردیبهشت ماه هفته هلال خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان