Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:10:27 GMT

دامداران خوزستانی مراقب شیوع تب کریمه کنگو باشند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۹۹۳

دامداران خوزستانی مراقب شیوع تب کریمه کنگو باشند

مصطفی کنار کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یک سال گذشته و برای مبارزه با انگل‌های خارجی و بسیاری از بیماری‌های دیگر از جمله تب کریمه کنگو، در یک سال گذشته بالغ‌بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در خوزستان علیه انگل‌های خارجی سم‌پاشی شدند و ۳۱۱ هزار مترمربع فضای دامداری نیز سم‌پاشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین در این راستا بیش از ۱۰۴ دوره آموزشی به منظور بالا بردن سطح آگاهی دامداران و کارکنان مراکز پرخطر از جمله کشتارگاه‌ها که در ارتباط نزدیک با این بیماری‌ها هستند که به صورت چهره به چهره برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است که امسال بیشترین تمرکز برای آغاز عملیات ضدعفونی و سم‌پاشی بر مناطقی باشد که از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و قبلاً به عنوان کانون بیماری شناخته شدند.

کنار کوهی با اشاره به اینکه تاکنون بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است، عنوان کرد: مردم و دامداران استان خوزستان برای حفظ سلامت و جلوگیری از شیوع این بیماری باید توصیه‌ها و هشدارهای لازم را در این زمینه جدی بگیرند و دامداران نیز شرایط قرنطینه دام‌های وارداتی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: اقدام به ضدعفونی از طریق تزریق داروهایی که باعث از بین رفتن انگل‌های خارجی می‌شوند، سم‌پاشی با دستگاه‌های سم‌پاش، حمام ضد کنه، رعایت ضوابط بهداشتی محل نگهداری دام‌ها، ضدعفونی کردن جایگاه دام و کاهش تردد از جمله نکات و مواردی است که دامداران در راستای حفظ سلامت دام و جلوگیری از شیوع بیماری است که باید رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان یادآور شد: در بخش مصرف نیز همچون سال‌های گذشته توصیه می‌شود که مردم برای حفظ سلامت خود از دام‌هایی که در گوشه و کنار به صورت غیربهداشتی ذبح می‌شوند، استفاده نکرده و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و از دام‌هایی که دوره جمود را در کشتارگاه‌های مورد تأیید اداره کل دامپزشکی استان گذرانده‌اند و دارای برچسب و مهر روی لاشه هستند، تهیه کنند.

کد خبر 5203614

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی خوزستان تب کریمه کنگو ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان شب های قدر اردبیل واکسن کرونا عکس استانها بارش باران همدان سم پاشی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • ویسی به یاد ۹ بازیکن خوزستانی در تیم ملی