Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:23:26 GMT

خلیل‌زاد با اشرف غنی و عبدالله در کابل دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۴۵۷۰

خلیل‌زاد با اشرف غنی و عبدالله در کابل دیدار کرد

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی در دیدار زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان  در رابطه به آخرین تلاش‌های صلح گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار گفته است که با توجه به آغاز فصل نو روابط بعد از اعلام خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، روند صلح با واقعیت های جدید، تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزوده است که صلح برای مردم و حکومت افغانستان یک امری ضروری و حیاتی است، اما این روند باید متناسب به واقعیت های جدید افغانستان باشد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز اعلام کرد که عبدالله عبدالله با خلیل زاد در باره خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری بین افغانستان و جامعه‌ بین‌المللی آغاز می‌گردد.

عبدالله افزوده است که در فصل جدید روابط، آمریکا و جامعه‌ جهانی همچنان از دست‌یافتن به صلح جامع و پایدار در افغانستان حمایت می‌ کنند و به کمک به مردم افغانستان ادامه می ‌دهند.  

خلیل‌زاد نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که نشست استانبول در فرصت مناسب و با آمادگی لازم برگزار شود و دو طرف‌ از این فرصت برای حل بحران جاری استفاده نمایند.

وی افزوده است که برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و آمریکا حاضر است از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده کند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنان بر واقع‌بینی، حفظ وحدت سیاسی و استفاده از فرصت موجود برای تأمین صلح تأکید کرده است.

حکمت خلیل کرزی معاون سابق سیاسی وزارت خارجه افغانستان نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته است که وی امروز با زلمی خلیل زاد  در باره آخرین تحولات افغانستان و صلح این کشور بحث و گفت وگو کرده است.

سفر تازه خلیل زاد در حالی صورت می گیرد که درگیری ها در مناطق مختلف این کشور شدت یافته و نشست صلح استانبول نیز که یک امید برای مردم و سیاستمداران این کشور مبدل شده بود، در هاله ابهام قرار دارد زیرا طالبان تاکنون از حضور در این نشست خودداری کرده است

برچسب‌ها افغانستان کابل طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان کابل طالبان افغانستان کابل طالبان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور بین المللی خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی یک جنایت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، با گذشت نزدیک به سه سال از انفجار خونین انتحاری در فرودگاه کابل هنوز جزئیات جدیدی از زوایای آن منتشر می‌شود به تازگی دو رسانه آمریکایی، یکی ادعا کرده؛ آمریکایی‌ها عامل انتحاری فرودگاه کابل را از هند به کابل آورده بودند و رسانه دیگری براساس مستندات، اعلام کرده؛ تعداد زیادی از مردم افغانستان در آن انفجار انتحاری، نه بر اثر انفجار انتحاری، بلکه با گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده اند. آمریکایی‌ها هنوز درباره این اتهامات چیزی نگفته اند. در انفجار انتحاری و سپس تیراندازی نظامیان خارجی در فرودگاه کابل که در آخرین روز‌های خروج نظامیان اشغالگر به فرماندهی آمریکا پس از بیست سال جنگ در افغانستان روی داد، دست‌کم صد و هفتاد افغان کشته شدند...

 

اظهارات:

- شاهد عینی

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد