Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در بسته از «انتخابات چه خبر؟» سیزدهمین روز اردیبهشت ماه به مسائل پیش آمده در روزی که گذشت می‌پردازیم.

بخشی از موضوعات انتخاباتی سیزدهمین روز اردیبهشت ماه به انتخابات شورای شهر و حواشی مرتبط با آن مربوط می‌شود.

اضافه شدن دو کاندیدای جدید به جمع اصلاح طلبان

امروز دو کاندیدای جدید به جمع مدعیان پاستور اضافه شدند؛ زهرا نوری دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب و محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از کاندیدا‌هایی بودند که هر دو از سوی جریان اصلاحات وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند؛ هر دوی این کاندیدا‌ها تاکید کردند که به نفع کاندیدای واحد جبهه اصلاحات کنار خواهند کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد ملی بدون نامزد اختصاصی

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی اعلام کرد که این حزب نامزد اختصاصی برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

ظریف اصلاح طلب نیست

محمدرضا عارف امروز در مصاحبه‌ای در خصوص اصلاح طلب بودن ظریف گفت: آقای ظریف اصلاح‌طلب به معنای سیاسی نیست. ایشان عضو انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا بود که عموم آن‌ها اصلاح‌طلب هستند و رفتار‌ها و گرایشات‌شان در دایره اصلاحات تعریف می‌شود.

جامعه روحانیت از لاریجانی حمایت نمی‌کند

در حالی که این روز‌ها همچنان بر سر خواستن یا نخواستن علی لاریجانی صحبت‌های زیادی وجود دارد، باهنر از احتمال حمایت شورای وحدت از لاریجانی گفت و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یعنی حجت الاسلام مصباحی مقدم از عدم حمایت این تشکل از علی لاریجانی در خبر داد.

لاریجانی را در جریان اصولگرا نگه دارید

حسن غفوری فرد هم در دفاع از عملکرد لاریجانی، از جریان اصولگرا خواست که او را در میان خود نگه دارند؛ او در این خصوص گفت: هرچند لاریجانی هنوز اعلام نکرده که برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا است یا خیر، اما امیدواریم اگر به کاندیدا شدن تمایل دارد پیگیری شود که حتما برخورد دوستانه‌ای از سوی اصولگرایان صورت گیرد و تلاش کنیم که در اردوگاه اصولگرایان باقی بماند.

رد صلاحیت ۸۱ درصدی شورای شهر فعلی

شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران در خصوص تایید صلاحیت اعضای شورای شهر فعلی تهران گفت: ۸۱ درصد اعضای فعلی شورا‌های شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 اصلاح طلب شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری