Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@07:49:05 GMT

هادی نژاد حسینیان وزیر اسبق صنایع سنگین درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۴۸۹۴

هادی نژاد حسینیان وزیر اسبق صنایع سنگین درگذشت

تین نیوز

محمد هادی نژاد حسینیان وزیر اسبق صنایع سنگین در دولت سازندگی و سفیر دائم ایران در سازمان ملل در دوره وزارت کمال خرازی به لقاء الله پیوست.

محمدهادی نژادحسینیان (زاده ۱۳۲۵ در تهران، درگذشته ۱۳ اردیبهشت 1400 در تهران)، وزیر صنایع سنگین در دولت‌های اول و دوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی بود. وی مدتی نیز سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بود که امروز در سن 75 سالگی دار فانی را وداع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد هادی نژاد حسینیان که سابقه وزارت در دوران دفاع مقدس و دولت سازندگی را دارا بود، امروز پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

«سید محمد هادی نژاد حسینیان» در ۱۳۲۵ش در تهران به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدائی و متوسطه، وارد دانشگاه تهران شد و در دانشکده فنی به تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان پرداخت.

در ۱۳۴۹ با درجه فوق لیسانس راه و ساختمان فارغ التحصیل شد و تا ۱۳۵۴ش به فعالیت در شرکت‌های عمرانی پرداخت. در آن سال عازم آمریکا شد و به تحصیل در رشته حمل و نقل در مقطع دکتری پرداخت، ولی به علت پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷، تحصیل را نیمه کاره رها کرده به کشور بازگشت.

وی فعالیت‌های سیاسی خود را در تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و سپس انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی آمریکا و کانادا متمرکز کرده بود و ۱۳۵۶، رئیس شورای رهبری انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود. 

وی در دهه ۶۰ به وزارت راه برگزیده شد و در کابینه مرحوم هاشمی رفسنجانی، وزیر صنایع سنگین بود و در دولت اصلاحات در دوره اول وزارت کمال خرازی در وزارت خارجه، سفیر دائم ایران در سازمان ملل شد.

 نژاد حسینیان همچنین در دوره وزارت بیژن زنگنه، به عنوان معاون وزیر نفت در امور بین الملل منصوب شد و پس از آن مشاور وزیر نفت بود.

وی فعالیت های سیاسی خود را در تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و سپس انجمنهای اسلامی دانشجویان ایرانی آمریکا و کانادا متمرکز کرده بود و ۱۳۵۶، رئیس شورای رهبری انجمنهای اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود و سردبیری نشریه «نصر») ارگان انجمن فوق را برعهده داشت.

وی در کابینه مهندس موسوی به وزارت راه برگزیده شد و در کابینه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وزیر صنایع سنگین بود و در دوره اول وزارت کمال خرازی در وزارت خارجه، سفیر دائم ایرن درسازمان ملل شد و سپس به نمایندگی ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتخاب شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انقلاب حمل و نقل سازمان ملل کانادا وزارت خارجه اسلامی دانشجویان هادی نژاد حسینیان آمریکا و کانادا ایران در سازمان صنایع سنگین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از روابط عمومی فرمانداری تهران، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اسامی ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران با اعلام این خبر و با اشاره بر اهمیت رعایت قانون از سوی داوطلبین و بهره گیری از چارچوب آن اذعان داشت: تبلیغات انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت، لذا ۳۲ نامزد انتخابات با رعایت قانون شور و شعف انتخاباتی را به شکل مطلوبی در حوزه انتخابیه تهران به نمایش بگذارند.

قیومی اسامی و مشخصات ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:

➖آقای سعيد آجورلو فرزند محمد كد نامزد ۲۱
 
➖خانم ريحانه خالقی فرزند محمدعلی كد نامزد ۲۳
 
➖آقای صالح اسكندری فرزند عباس كد نامزد ۲۴
 
➖آقای عطا بهرامی فرزند علی اكبر كد نامزد ۲۵
 
➖آقای علی اصغر پورمحمدی فرزند عباس كد نامزد ۲۶
 
➖آقای علی تهرانی مقدم فرزند محمد كد نامزد ۴۳
 
➖آقای ابوالقاسم جراره فرزند يوسف كد نامزد ۲۷
 
➖آقای محمدحسين حسين زاده بحرينی فرزند محمدعلی كد نامزد ۲۸
 
➖آقای حسن خجسته باقرزاده فرزند حاج اسمعيل كد نامزد ۲۹
 
➖آقای مجتبی رحمان دوست فرزند مرتضی كد نامزد ۳۱
 
➖آقای غلامحسين رضوانی فرزند عبدالرضا كد نامزد ۳۲
 
➖خانم سميه رفيعی فرزند عزت اله كد نامزد ۳۴
 
➖آقای عبدالحسين روح الامينی نجف آبادی فرزند رضا كد نامزد ۳۵
 
➖آقای مجتبی زارعی فرزند حسين كد نامزد ۳۶
 
➖آقای محمد سراج فرزند احمدعلی كد نامزد ۳۷
 
➖آقای عليرضا سليمی فرزند علی اصغر كد نامزد ۳۸
 
➖آقای مهدی شريفيان فرزند هرمز كد نامزد ۳۹

➖آقای حسين صمصامی مزرعه آخوند فرزند حبيب اهل كد نامزد ۴۱

➖خانم زهره طبيب زاده نوری فرزند محمود كد نامزد ۴۲
 
➖آقای ابوالفضل ظهره وند فرزند عباس كد نامزد ۴۵
 
➖آقای ابراهيم عزيزی فرزند قنبر كد نامزد ۴۶
 
➖آقای مهدی عسگری فرزند محمدرضا كد نامزد ۴۷
 
➖آقای پيمان فلسفی فرزند مرتضی كد نامزد ۴۸
 
➖خانم فاطمه قاسم پور فرزند عبدالعلی كد نامزد ۴۹
 
➖خانم زينب قيصری فرزند مطلب كد نامزد ۵۱
 
➖خانم سميه گل پور چمركوهی فرزند سلمان كد نامزد ۵۲
 
➖خانم زهره سادات لاجوردی فرزند سيداسداله كد نامزد ۵۳
 
➖آقای سيدمرتضی محمودی فرزند سيدداود كد نامزد ۵۴
 
➖آقای سيدنظام الدين موسوی فرزند سيدجواد كد نامزد ۵۶
 
➖آقای احمد نادری فرزند حسين كد نامزد ۵۷
 
➖آقای حسين نجابت فرزند حيدرعلی كد نامزد ۵۸
 
➖آقای بيژن نوباوه وطن فرزند علی اكبر كد نامزد ۵۹

دیگر خبرها

  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • یاد مرحوم هادی نوروزی در بازی پرسپولیس - سپاهان زنده شد +فیلم
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ