Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه امسال بود که با پیشنهاد امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأیید شورای عالی اعطای نشان ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حکم فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) نشان درجه یک فتح به امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان درجه یک فتح  چیست و به چه کسانی اعطا می‌شود؟

این نشان در سه درجه فتح ۱، فتح ۲ و فتح ۳ به عنوان سپاسگذاری و قدردانی به افرادی اعطا می‌شود که خدمات بزرگ و ارزنده‌ای در طول جنگ از خود نشان داده‌اند. مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی، امیر دریادار حبیب الله سیاری، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی، امیر دریابان علی شمخانی و سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی از جمله افرادی هستند که مفتخر به دریافت این نشان شده‌اند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری دومین فرمانده نظامی ایران است که در زمان صلح نشان درجه یک فتح را دریافت کرده است. امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش اولین نظامی بود که به پاس خدمات خود در زمان صلح نشان درجه یک فتح را دریافت کرده بود.

چرا امیر سرتیپ حیدری نشان درجه یک فتح دریافت کرد؟ فعالیت‌های رزمی

برگزاری رزمایش‌های بزرگ و منحصر به فرد در مرز‌های کشور، ساخت تجهیزات ویژه جنگ الکترونیک و رویین‌تن، جهش پهپادی در نیروی زمینی ارتش و تحول اساسی در پشتیبانی و ترابری نیروی زمینی ارتش از مهم‌ترین عرصه‌های ارتقای فعالیت نزاجا در حوزه رزمی است.

حوزه ویروس کرونا

تاسیس بیمارستان ۲ هزار تخت‌خوابی ویژه بیماران کرونایی، تشکیل ۵۰ نقاهتگاه و ۲۰ بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی و تشکیل چندین کارگاه تولید ماسک و کارخانه تولید مواد ضد عفونی کننده در یگان‌های نزاجا از مهم‌ترین فعالیت‌های این نیرو در دوران فرماندهی امیر حیدری است.  

حوزه مردم‌یاری

حضور تاثیرگذار در مدیریت بحران سیل در گلستان، لرستان و خوزستان، حضور فعال در اجرای عملیات‌های امداد و نجات در حوادث و بلایای طبیعی از موارد مهم کاری در دوران فرماندهی امیر سرتیپ حیدری است.  

حوزه معیشت کارکنان نزاجا

تشکیل قرارگاه انصار و بنیاد اکرام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ توجه ویژه به بیماران صعب العلاج و ساخت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی و ۲۳ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش اقتدار نظامی سرتیپ حیدری نشان فتح نیروی زمینی ارتش نشان درجه یک فتح امیر سرتیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه شرق این نیرو از سایت شهید علایی گناباد بازدید و توان رزم و آمادگی دفاعی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی در جمع فرماندهان و کارکنان این سایت پدافندی گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: این پیام را به مردم شریف کشور عزیزمان می‌دهیم که فرزندان جان بر کفشان در نیروی پدافند هوایی ارتش با تمام توان از مرزهای هوایی کشور حراست و پاسداری می کنند.
جانشین نیروی پدافند هوایی افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح به ویژه پدافند هوایی سرافراز امنیت خوبی در تمامی مرزهای هوایی کشور برقرار است.
امیر سرتیپ الهامی در پایان از اقدامات قابل توجه و جهادیِ این سایت پدافندی در حوزه طرح های عمرانی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد

دیگر خبرها

  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است