Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:12:50 GMT

بارندگی کم در فردوس کشت بهاره را به نصف کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۵۵۷۵

بارندگی کم در فردوس کشت بهاره را به نصف کاهش داد

موسی سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت بهاره رفته و بیشترین سطح کشت مربوط به پنبه و محصولات علوفه‌ای است.

وی گفت: علوفه و پنبه، نخود، سبزیجات، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات از جمله اقلام کشت بهاره در شهرستان فردوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی فردوس از پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰۰ تن توت در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: سطح زیر کشت باغات توت در فردوس حدود ۲۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ تن توت تازه امسال برداشت شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت توت از اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد ادامه دارد اظهار داشت: برداشت توت نسبت به سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

سلیمانی گفت: توت سفید مشهدی، توت قرمز و شاه توت بیشترین ارقام توت در فردوس است و درخت توت محصول مثمر فضای سبز بوده که آبخواه قانع و دارای بازدهی بالا است و یکی از میوه‌های سازگار با آب و هوای فردوس است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب بیرجند است.

میزان بارش‌ها در سال زراعی - آبی جاری (اول مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) در خراسان جنوبی ۴۰ میلیمتر بوده و وضعیت خشکسالی این استان امسال طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه توصیف شده است.

برچسب‌ها کم آبی خراسان جنوبی فردوس اراضی کشاورزی الگوی کشت پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی خراسان جنوبی فردوس کم آبی خراسان جنوبی فردوس اراضی کشاورزی الگوی کشت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است