Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جوزپ بورل بامداد سه‌شنبه در توئیتی نوشت: خرسندم که برای شرکت در جلسه وزرای گروه ۷ در لندن حضور دارم، که با بحث‌های مهمی درباره ایران و کره شمالی آغاز شد.

وی اضافه کرد: به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام، بر لزوم استفاده از پنجره فرصت کنونی برای حرکت به سمت بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل آن تاکید کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) برای شرکت در اجلاس گروه هفت وارد پایتخت انگلیس شد. بورل بر اساس بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، تا روز چهارشنبه در لندن به سر خواهد برد و در حاشیه اجلاس دیدارهای دوجانبه‌ای را با اعضای شرکت کننده برگزار خواهد کرد.

او درحالی بر لزوم اجرای کامل برجام تاکید داردکه  نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. کاخ سفید هم رابرت مالی را به وین اعزام کرده تا از طریق رایزنی با اعضای برجام (بدون حضور ایران) ترتیباتی را برای بازگشت آمریکا به این توافق مسیریابی کند.

اعضای برجام تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه گذشته با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد.

حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.مقرر شد پس از این جلسه هیات‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه آینده پی گرفته شود.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند. طرف‌ها توافق دارند که در دور آینده گفت‌وگوها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

بورل هفته پیش در نشستی با اصحاب رسانه، گفته بود که رگه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات وین دیده می شود و طرف‌ها برای رسیدن به توافق حسن نیت دارند.

پربیننده ترین بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات برجام تلاش برای مانع‌تراشی در احیای برجام در روند مذاکرات وین پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است / تمامی تحریم‌ها باید لغو شود روسیه برای حذف از سوئیفت آماده می‌شود هند درمانده در بحران کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح

یک عضو جنبش حماس تاکید کرد که رزمندگان مقاومت برای مقابله با هرگونه تجاوز اشغالگران به رفح کاملا آماده هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،غازی حمد از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: هیچ راهی در برابر اسرائیلی ها جز مذاکرات و دستیابی به توافق وجود ندارد، زیرا آنها از ورود به رفح هیچ ثمر و نتیجه ای نخواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد استفاده از اهرم فشار رفح برای تحت فشار قرار دادن حماس هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و ما هرگز موضع خود را تغییر نخواهیم داد.

حمد تاکید کرد اسرائیل حتی در صورت ورود به رفح هیچ نتیجه و دستاوردی نخواهد داشت، بلکه برای دومین بار در غزه غرق خواهد شد.

عضو جنبش حماس اظهار  داشت مقاومت برای مقابله با اشغالگران در صورتی که بخواهند وارد رفح شوند، کاملا آماده است.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد