Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  سال زراعی جاری کم بارش‌ترین سال در ۲۱ سال تجربه خشکسالی خراسان جنوبی است؛ بیش از دو ماه بود که آسمان استان رنگ باران نگرفته بود و از سر سبزی زمین‌ها و اراضی دیم چندان خبری نبود.

بارش‌های رگباری سه روز گذشته هر چند موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و تخریب برخی زمین‌های زراعی شد، اما خوشحالی کشاورزان و دامداران را نیز به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارانی که هم برای زمین‌های کشاورزی خوب بود و هم حال مردم و کشاورزان را خوب کرد.

کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی این روز‌ها خوشحال از بارش رحمت الهی هستند و اندک بارش‌های رگباری را غنیمت شمرده اند و مزارع شان را با آب باران آبیاری می‌کنند.

کشاورزان زیرکوهی با خوشحالی از بارش‌ها به خبرنگار ما می‌گویند: خدا را شاکریم که رحمتش را شامل حال ما کرد و زمین‌ها و باغ‌های ما سیراب شدند.

کشاورزان دیهوک شهرستان طبس نیز این روز‌ها مشغول آبیاری زمین هایشان با آب سیلاب هستند و آب باران را به سمت مزارع شان هدایت کرده اند.

روستای خنگ با ۳۰ میلیمتر باران رکورد دار بارندگی‌ها

بارش رحمت الهی در روز‌های گذشته شامل حال تمام مناطق خراسان جنوبی شد و از یک تا ۳۰ میلیمتر باران در ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان در این مدت روستای خنگ شهرستان بیرجند با ۳۰ میلیمتر و شهرستان سربیشه با یک میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین بارندگی‌ها را تجربه کردند.

خندان رو با بیان اینکه میانگین بارش‌ها در سال زراعی جاری به ۴۷ میلیمتر رسیده است بیان کرد: این بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۶۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ این یعنی همچنان با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران بارندگی شدید بارش ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی جنوبی و رگبار باران به‌خصوص در مناطق شمالی استان خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی آسمان استان تهران طی امروز تا جمعه (۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت) آسمان قسمتی ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعت‌ها به‌ویژه عصر و اوایل شب بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی جنوبی و رگبار باران و تندر و آذرخش در نواحی شمالی به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و رخداد تگرگ در پاره‌ای نقاط دور از انتظار نیست.

روزهای شنبه و یکشنبه (۲۲ تا ۲۳ اردیبهشت) آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد و در نواحی جنوبی افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

از عصر یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی دیگر به‌تدریج افزایش ابر و از اواخر وقت بارش باران مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۰ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید، با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) صاف، در بعد از ظهر افزایش باد، در شب قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های چیتگر ۷.۴ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی (ره) ۷ میلیمتر، آبعلی ۴.۵ میلیمتر، دماوند ۴.۱ میلیمتر، میگون ۲.۸ میلیمتر، ورامین ۲.۷ میلیمتر، شرق تهران ۱.۹ میلیمتر، شمیرانات ۰.۹ میلیمتر، ژئوفیزیک ۰.۸ میلیمتر، لواسان ۰.۸ میلیمتر، فیروزکوه ۰.۶ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد (ره) ۰.۴ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۲ میلیمتر و شهریار ۰.۲ میلیمتر بارش ثبت شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904318

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • روز‌های بارانی و لطیف گیلان
  • تهران تا کی بارانی است؟
  • تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه
  • فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • فارس بعد از ظهر امروز بارانی‌ می‌شود
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم