Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@05:29:57 GMT

چین: خشونت‌های میانمار ممکن است به جنگ داخلی منجر شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۷۳۵۹

چین: خشونت‌های میانمار ممکن است به جنگ داخلی منجر شود

سفیر چین در سازمان ملل خواستار اقدامات قویتر دیپلماتیک برای حل خشونت‌ها در میانمار شد و هشدار داد خشونت‌ها در این کشور که از اول فوریه سال جاری میلادی با کودتای نظامی دست و پنجه نرم می‌کند، می‌تواند به اوضاع ناآرام و حتی جنگ داخلی منجر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل هشدار داد که هرگونه رسیدگی نادرست به اوضاع نابسامان در میانمار ممکن است باعث تنش بیشتر در این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه از مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن برای یک توقف سریع خشونت و گفتگو در میانمار حمایت کرده و آن را گام نخست در راستای حل درگیری‌ها در این کشور در پی کودتای اول فوریه میانمار دانست که در جریان آن، آنگ سان سوچی رهبر دوفاکتوی این کشور و رئیس جمهور به همراه دیگر سیاستمداران میانماری بازداشت شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین خواستار احیای دموکراسی و آزادی تمامی بازداشتی‌ها از جمله سوچی شده و استفاده از خشونت علیه معترضان صلح طلب و مرگ صدها غیرنظامی را در جریان درگیری‌ها در میانمار محکوم کرد.

سفیر چین در سازمان ملل با "دوست خواندن" میانمار از اقدامات دیپلماتیک آ.سه.آن و کریستین شرانر برگنر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار حمایت کرده و ابراز امیدواری کرد که آنها می‌توانند به نتایجی دست پیدا کنند.

وی همچنین گفت، چین موافق وضع تحریم‌ها علیه میانمار نیست و ادامه داد: ما به دنبال ایجاد شده شرایط قابل قبول برای برگرداندن وضعیت عادی و یافتن راه حل سیاسی از طریق گفتگو در بین احزاب سیاسی مرتبط و بر اساس چارچوب حقوقی و قانون اساسی در میانمار هستیم.

سفیر چین در سازمان ملل همچنین ادامه داد: این مساله عمدتا مربوط به اختلاف در انتخابات است. احزاب سیاسی باید بتوانند راه حلی را برای این مساله بیابند. به همین دلیل است که چین ترجیح می‌دهد تا اقدامات دیپلماتیک بیشتری درباره میانمار در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که از نزدیک با احزاب مرتبط در میانمار همکاری دارد و به آنها تاکید می‌کند تا از خشونت اجتناب کرده و راه حلی را با استفاده از از گفتگو به دست بیاورند. به همین دلیل است که شورای امنیت سازمان ملل باید اکنون از اقدامات دیپلماتیک آ.سه.آن حمایت کامل داشته باشد.

 وی در پاسخ به اینکه آیا چین نگران است که میانمار به جنگ داخلی کشیده شود، گفت: اگر وضعیت به این ترتیب در میانمار ادامه پیدا کند، این کشور ممکن است وارد جنگ داخلی شود. ما بر این باوریم که می‌توانیم از افزایش خشونت و تنش بیشتر در میانمار با اقدامات دیپلماتیک جلوگیری کنیم. با افزایش تنش‌ها احتمال تقابل بیشتر، خشونت و در نتیجه تلفات بیشتر وجود دارد و و این بدان معناست که اوضاع ناآرام در میانمار می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود.

سفیر چین در سازمان ملل همچنین گفت که به شدت نگران تاثیر این بحران بر اوضاع بشری در میانمار است چون به گفته فرستاده سازمان ملل در مورد میانمار، افراد بیشتری ممکن است شغل خود را از دست دهند و کارمندان دولت در اعتراض به خونتا کار خود را رها کنند و این بحران برای خانواده‌ها در میانمار بیشتر دیده می‌شود چون افراد در آستانه بدهی و کمبود مواد غذایی هستند.

وی با تاکید مجدد بر راه حل دیپلماتیک درباره بحران میانمار همچنین هشدار داد، با وخامت بیشتر اوضاع به ویژه یک فاجعه انسانی یا بحران در میانمار اتفاق می‌افتد و ما باید بهترین تلاش خود را برای اجتناب از این مساله انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در میانمار خشونت جنگ داخلی سفیر چین در سازمان ملل اقدامات دیپلماتیک جنگ داخلی راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود

معاون دبیرکل سازمان ملل درباره هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، یک مقام ارشد سازمان ملل درباره حمله زمینی به این شهر هشدار داد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بامداد چهارشنبه گفت: «جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله زمینی به رفح اجتناب کند».

گریفیتس اظهار داشت: «تهاجم زمینی به رفح منجر به مرگ بیشتر صدها هزار نفری خواهد شد که از قحطی و گورهای دسته جمعی فرار می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین افزود: «ما در مسابقه‌ای برای جلوگیری از گرسنگی و مرگ هستیم و اگر گروگان‌های باقیمانده آزاد نشوند، بازنده خواهیم شد».

بامداد چهارشنبه همچنین رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 749575

دیگر خبرها

  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم