Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی برخی اعتراض‌ها نسبت به رد صلاحیت نامزد‌های شورای شهر و درخواست از رئیس مجلس برای پیگیری این مسأله بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، از جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر به منظور بررسی وضعیت و روند احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که در جلسه اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور، معاون پارلمانی وزارت کشور و تعدادی از اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، گزارشی در مورد انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و وضعیت نامزد‌های این انتخابات به ریاست مجلس ارائه شد، عنوان کرد: «در انتخابات پیش‌رو بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات امری مهم و از جمله دغدغه‌های جدی ریاست مجلس است، زیرا که برگزاری یک انتخابات پرشور به افزایش همبستگی اجتماعی و تقویت پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی کمک شایانی خواهد نمود و بسیاری از طرح‌ها و نقشه‌های خارجی برای ایجاد فاصله مابین حاکمیت و مردم را نقش بر آب خواهد کرد. بر این اساس و با توجه برخی اعتراض‌ها نسبت به رد صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات شورا‌ها به وجود آمده بود، این موضوع روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت».

مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه شورا‌های شهر به عنوان پارلما‌ن‌های شهری نقش مهمی در مدیریت شهر دارند، افزود: «حضور افراد متخصص، متعهد و دارای تجربه در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری در شورا‌ها می‌تواند موجب ارتقا و بهبود شرایط محیطی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر‌ها گردد لذا نباید انتخابات شورای شهر و روستا، کم‌اهمیت در نظر گرفته شود و احراز صلاحیت نامزد‌های این انتخابات باید با دقت صورت گیرد و خطوط قرمزی همچون تخلفات مالی و اعتقاد به نظام و انقلاب نبایستی گرفته شوند. البته این بدان معنا نیست که دایره صلاحیت‌ها آن‌قدر تنگ گردد که بسیاری از افراد متخصص و متعهد نیز امکان حضور در این انتخابات را نداشته باشند و آعتبار و آبروی افراد باید مورد توجه. جه قرار گیرد؛ بنابراین در جلسه روز یکشنبه با همین رویکرد، و با نظر ریاست مجلس و اعضای هیئت مرکزی نظارت، پس از مباحثات صورت گرفته تصمیم بر آن شد که در بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورای شهر، صلاحیت افرادی که استعلام آن‌ها از کلیه مراجع نظارتی مثبت است، با امعان نظر از سوی هیات نظارت مورد تائید قرار گیرد».

نگاهداری در پایان عنوان کرد که «به نظر می‌رسد با این تصمیم مشکل تعداد زیادی از داوطلبان ردصلاحیت شده بر طرف گردد و صلاحیت آن‌ها تائید شود تا شاهد حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات شورا‌های شهر و روستا باشیم».

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 ریاست جمهوری مجلس وزارت کشور انتخابات شورا صلاحیت نامزد انتخابات شورا ها شهر و روستا ریاست مجلس شورای شهر رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف

بر اساس اعلام فرمانداری بیرجند، اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

۱- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار، کد نامزد ۱۱،

۲- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد ۲۲

تبلیغات انتخابات دور دوم، از فردا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟