Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره آخرین وضعیت جاده ها پس از سیل روزهای اخیر گفت: بر اثر بارش های رگباری شدید و تگرگ در دو روز گذشته و به ویژه سیل شب گذشته در محورهای مواصلاتی برخی استان های کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان،  یزد،کرمان، خراسان شمالی،  خراسان رضوی و خراسان جنوبی  شاهد جاری شدن سیلاب و ایجاد انسدادهای موقت بودیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به شدت و حجم بارش ها در زمان کوتاه و جاری شدن سیلاب همراه سنگ، شن و لای و تنه درختان ؛ برخی راه ها  مسدود شد و امکان حرکت وسایل نقلیه در این مسیرها میسر نبود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری  با بیان اینکه در محدوده جاجرود در محور تهران - بومهن حجم بالای خودرو در زمان جاری شدن سیل و گرفتار شدن آن ها  باعث ترافیک سنگین و کندی عملیات پاکسازی و هدایت سیلاب توسط عوامل راهداری شد افزود: خوشبختانه سیلاب شب گذشته در تهران خسارات جانی و مالی برای هموطنان نداشت ولی آسیب هایی به بدنه راه وارد شده است.

مهریاری توضیح داد: در حال حاضر هیچ یک از مسیرها در شهرهایی که دچار سیل شده اند مسدود نیست و با کمک نیروهای راهداری مسیرها بازگشایی شده اند.

مهریاری تصریح کرد: در دیگر استان های کشور مانند سیستان و بلوچستان ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان  و کرمان، بروز سیلاب و انسدادهای مقطعی باعث آسیب به  جاده ها و ابنیه شد که برآورد اولیه خسارات بیش از 100 میلیارد تومانی را نشان می دهد.

او تاکید کرد: پس از انجام عملیات پاکسازی و اقدامات لازم توسط اکیپ های راهداری به همراه ماشین آلات سنگین ، نسبت به بازگشایی مسیرهای اعلام شده در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در جریان سیل اخیر متاسفانه یکی از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در حین کمک رسانی به هموطنان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مهریای بیان کرد: از مهمترین اقدامات راهداری در بحران های سیل می توان به رفع گرفتگی آبروها؛ هدایت روان آب های سطحی به آبروهای کناری ؛ پاکسازی سطح راه از باقیمانده رسوبات سیل و مقاوم سازی موقت ابنیه و بدنه راه،  که دچار آسیب شده اند و نهایتآ بازگشایی راه برای جریان ترافیک اشاره کرد.

او اشاره کرد: توصیه سازمان راهداری به هموطنان این است که قبل از هرگونه اقدام به سفر به هشدارهای هواشناسی توجه نموده و از سفرهای غیرضروری در زمان بارش های بهاری ،در مناطق و جاده های کوهستانی یا کویری با سابقه سیل خودداری کنند و در هنگام بروز سیل ضمن توقف در مکان مناسب مسیر راه را برای وسایل نقلیه راهداری و امدادی باز کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی