Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات تولید واکسن اسپوتنیک وی در کشور گفت: انتظار می‌رود ظرف چند هفته تا ۲ ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک وی تولید داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا شود.

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه تاکنون واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است، گفت: امیدواریم تا هفته آتی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال و ۷۰ سال و ۶۵ سال را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ یا ۶۴ سال فاز دو تمام می‌شود و وارد مرحله فاز سوم تزریق واکسن کرونا می‌شویم که گروه‌ها و اقشار بیشتر جامعه را در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه چهار شرکت کاندیدای تولید واکسن اسپوتنیک وی در کشور هستند، تصریح کرد: سه شرکت را به طرف روسی معرفی کرده‌ایم و شرکت چهارم هم در حال معرفی به شرکت روس است. در مورد دو شرکت ارزیابی مثبتی از زیر ساخت‌های فنی آن‌ها وجود داشته و یک شرکت وارد مدار تولید شده است که ظرف چند هفته تا ۲ ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک وی تولید داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه تا این لحظه بیش از ۳۵ شرکت خصوصی مجوز یا نامه‌های لازم را برای مذاکره و واردات واکسن دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: شاید یک تا دو مورد از آن‌ها توانسته باشند تا حداقل خرداد ماه توافقاتی را با برخی شرکت‌ها یا فروشندگان عمده واکسن در دنیا داشته باشند البته تا این لحظه وارداتی از سوی شرکت‌های بخش خصوصی نداشته‌ایم و سازمان غذا و دارو ۳۵ مجوز موردی را صادر کرده است.

وی در پایان گفت: تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن دارای مجوز مصرف اضطراری وارد کشور شده که افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دوز آن در سراسر کشور تزریق شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کیانوش جهانپور اسپوتنیک وی واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور