Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@08:03:49 GMT

جزئیات سیلاب بهاره در هفت استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۰۶۴۲

جزئیات سیلاب بهاره در هفت استان کشور

خبرگزاری فارس: اداره‌های هواشناسی استان‌های مختلف کشور براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی طی روزهای اخیر را رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید پیش‌بینی کرده بودند.

در چند روز اخیر بارش‌های بهاری آغاز شده و برخی شهرها درگیر سیلاب و مسدود شدن محورهای مواصلاتی شده اند.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع سیلاب در هفت استان، مفقود شدن ۶ نفر و امداد رسانی به ۱۴۸ آسیب دیده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آخرین وضعیت سیلاب و بارندگی ها در مناطق مختلف کشور را می‌بینید.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت امواج ناپایدار با شدت کمتر تا اواخر هفته بر روی استان است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان وضعیت جوی به‌ صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از امروز تا اواخر هفته در ساعات بعد از ظهر و عصر رگبارهای بهاری موقتی و رعد و برق، وزش باد شدید موقت به‌ ویژه در بخش‌های شمال شرقی و شرق و غرب استان وجود دارد.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا  طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۳ و کمینه فردا ۱۵ درجه و بوئین میاندشت با ۶ درجه و کاشان با ۲۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به به میزان بارش‌ها در استان طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز عنوان کرد: اصفهان ۴.۸، اردستان ۷.۸، خور و بیابانک ۱۳.۹، دهاقان ۲.۴، دهق ۱.۱، زواره ۱۵.۵، علویجه ۴.۹، شهرضا ۲، فرودگاه ۵.۱، فریدون شهر ۰.۸، گلپایگان ۸، کبوترآباد ۳.۲، مبارکه ۰.۶، مهاباد ۵، مورچه خورت ۵.۴، نائین ۱.۶، میمه ۵.۹، نطنز ۱۲.۶ و ورزنه ۸.۸ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

خسارت بارندگی به جاده‌های ارتباطی، معابر و منازل مسکونی

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: به علت بارش‌های رگباری طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های نطنز، نائین، اردستان، خور و بیابانک که بیشترین میزان آن ۴۳ میلی‌ متر در روستای بیاضه شهرستان خور و بیابانک بود خساراتی به جاده‌های ارتباطی، معابر و منازل مسکونی روستایی وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: امدادرسانی به ۴۵ دستگاه خودرو و تخلیه آب از ۲۷ منزل مسکونی و واحد تجاری توسط ۳۲ تیم امدادی انجام شد.

وی بیان کرد: بارش‌ها تا عصر امروز در منطقه خور و شرق استان ادامه دارد و به طور موقت محور خور به جندق و نیز جندق به خور به علت شدت بارش‌ها مسدود اعلام شده است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: بارش‌های فوق سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در بخش‌های جرقویه، زواره، بخش مرکزی نطنز و نیز مناطق فرخی، چاه‌ملک و بیاضه، هفتومان و شهر خور و بیابانک شده است.

یزد| لغزندگی جاده تفت-ابرکوه 3 کشته و یک مصدوم بجای گذاشت

در پی بارش باران بهاری عصر روز گذشته، دو حادثه ترافیکی در محور تفت-ابرکوه رخ داد که در نهایت سه کشته و یک مصدوم بدنبال داشت.

حادثه اول این محور مربوط به واژگونی کامیون بنزباری با دو مورد فوتی بوده که در محل گردنه تخته سنگ دهشیر رخ داد و حادثه دوم نیز در فاصله کمتر از یک ساعت از حادثه اول ، مربوط به واژگونی خودروی نیسان در محور تفت-دهشیر بود که یک مصدوم و یک مورد فوتی بجای گذاشت.

همچنین بدنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب  در کیلومتر ۸۰ محور اردکان چوپانان نیز چندین خودرو در این محور درگیر سیلاب شدند که تا این لحظه ۹ سرنشین گرفتار در سیلاب نجات و به پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر اردکان منتقل شدند و عملیات جستجو برای پیدا کردن یکی از دو سرنشین خودروی پراید درگیر شده در سیلاب ادامه دارد.

یکی از نجات یافتگان، یک دستگاه خودروی پژو، زودتر از دیگر خودروها درگیر سیل شده بود  اما علی‌رغم پیشروی عوامل هلال احمر در آب (در حدود ۵۰۰ متر) ، اثری از خودروی پژو و سرنشین دوم خودروی پراید تا این لحظه مشاهده نشده  است.

عملیات جستجو و نجات با حضور چهار تیم امدادی و بیش از ۱۷ نفر نیروهای هلال احمر ( ۳ تیم از هلال احمر شهرستان اردکان و تیم واکنش سریع استان) و دیگر نیروهای امدادی در منطقه ادامه دارد.

خراسان جنوبی| «سیلاب» محور عشق آباد به تپه طاق طبس را مسدود کرد

علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت راه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر محورهای مواصلاتی در شهرستان‌های سرایان، فردوس، طبس، بیرجند، سربیشه و قاین لغزنده است.

وی ادامه داد: همچنین محور عشق آباد به تپه طاق طبس به علت طغیان رودخانه و سیلاب مسدود شد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری شد و گفت: از رانندگان خواستاریم در راستای جلوگیری از هر گونه حادثه، به توصیه‌های پلیس و راهداران عمل کنند.

وی بیان کرد: همچنین از رانندگان خواستاریم در طول مسیر از سبقت و سرعت غیر مجاز به جد خودداری کنند.

کرمان| تخریب راه‌ها و خسارت به کشاورزی و دامپروری در پی وقوع سیل در شهرهای کرمان

مجید سعیدی با اشاره به وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان طی روز گذشته عنوان کرد: بارندگی‌های رگباری عصر روز گذشته در سطح استان موجب طغیان رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب در بخش‌های شهداد و گلباف و شهرستان‌های راور، انار، عنبرآباد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از تخریب برخی راه‌های اصلی، راه‌های روستایی، باغ‌ها و مزارع کشاورزی، تلفات دام‌، قطع تیرهای برق و اختلال در شبکه خطوط انتقال برق در سیلاب روز گذشته نام برد و افزود: محور راور به دیهوک، شهداد به نهبندان، شهداد به اندوهجرد که به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده بودند، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های شدید در بخش گلباف خسارت سنگینی را به شبکه انتقال برق منطقه وارد کرد و تخریب راه این بخش را نیز به همراه داشت.

سعیدی با ابراز تاسف از جان باختن 6 تن از نیروهای شرکت برق در حین ماموریت در سیل گلباف گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی و هشدارهای اداره کل مدیریت بحران از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت مستمر منتشر و اخطاریه‌های لازم به دستگاه‌ها طی روزهای اخیر داده شده است.

وی بیان داشت: در پی وقوع سیل و قطع برق در تعدادی از روستاها با فروکش کردن باران، نیروهای عملیاتی برای رفع مشکل به محل اعزام می‌شوند، اما در حین کار به یکباره با سیلاب ناشی از رگبار در ارتقاعات مواجه می‌شوند.

سعیدی افزود: نیروهای برق که با خودروی بنز خاور نیز بودند، در دهانه کوه‌ و در تنگه، گرفتار سیلاب می‌شوند و جریان آب آنها را به پایین دست مسیر رودخانه می‌برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان به اقدامات ایمن‌سازی مناطق جمعیتی در معرض خطر سیلاب در استان اشاره داشت و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از ورود سیلاب به مناطق مسکونی جلوگیری شده است و خسارت جانی در روستاها نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته ایمن‌سازی مناطق جمعیتی در معرض خطر سیلاب با اجرای عملیات لایروبی، احداث سیل‌بند و دایک‌های حفاظتی توسط معاونت عمرانی استانداری، اداره کل بحران، فرمانداری‌ها، امکانات ارتش و شهرداری‌ها، راهداری‌های شمال و جنوب در 13 شهرستان آغاز شد.

سعیدی تاکید کرد: اجرای این فعالیت‌ها از عوامل اصلی در کاهش چشمگیر خسارت به مناطق مسکونی به ویژه در بخش شهداد و گلباف بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها برق و آب منطقه سیلاب زده گلباف قطع است که نیروهای ستاد بحران در منطقه حاضر هستند و اقدامات لازم در دست انجام است.

هرمزگان| باران شدید کپرهای مردم نوگین و گیشدان جاسک را تخریب کرد

محمد رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بارندگی ظهر امروز در مناطق کوهستانی نوگین و گیشدان خساراتی به جا گذاشت.

وی افزود: به علت باد شدید خسارت‌های به صاحبان کپر در منطقه گورسر وارد کرده است و اکثریت کپرها تخریب و سقف‌شان فروریخته شده است.

فرماندار جاسک عنوان کرد: به علت تند بودن سرعت باد کانکس‌هایی که برای مدرسه راهنمایی نصب شده بود نیز واژگون شده‌اند و خساراتی نیز به پارک بازی کودکان نیز وارد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سیلاب بهاره هفت استان کل مدیریت بحران خور و بیابانک خراسان جنوبی روز گذشته هلال احمر وقوع سیل اداره کل پیش بینی بارش ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظفری سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: سدهای شوسف و چهار فرسخ پرشده است و سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است.

وی افزود: به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردو های کمک‌دار مقدور است. تاکنون جان‌باخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.

ظفری در ادامه گفت: وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است و بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است. سیل و آب‌گرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.

وی همچنین در خصوص وضعیت محورهای استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کرد: تمامی محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی، آب‌نماها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محور عشق‌آباد به بردسکن مسدود است.

کد خبر 6095657

دیگر خبرها

  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما