Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید از چهار نشانه علمی هنگام بارداری برای تشخیص جنسیت جنین خبر می‌دهد.

به گزارش برنا؛ در حالی که بسیاری از روش‌های پیشنهادی تعیین جنسیت موفقیت آمیز نبوده است، اما نتایج بسیاری از مطالعات علمی شواهدی را ارائه می‌دهد که می‌تواند احتمال بارداری با جنسیت بیشتر از جنس دیگر را نشان دهد.

در این گزارش چهار نکته علمی را که در تعین جنسیت جنین هنگام بارداری موثر است، توضیح داده می‌شود:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک رژیم غذایی با کالری بالا

یک مطالعه نشان می‌دهد که رژیم غذایی پر کالری در دوران بارداری و صبحانه خوردن به طور منظم احتمال پسر شدن را افزایش می‌دهد.

محققان دریافتند که ۵۶ درصد زنانی که بیشترین میزان کالری را در زمان بارداری مصرف می‌کردند، فرزند آن‌ها پسر بوده، در حالی که این میزان در میان زنانی که کمترین میزان کالری را مصرف می‌کردند، تنها ۴۵ درصد بود.

۲. زیاد خوردن در دوران بارداری

یک مطالعه که رژیم‌های غذایی مادران را پیگیری کرده نشان داد که زنان باردار دارای وعده‌های غذایی با کالری ۱۰ درصد بیشتر از زنان باردار با جنسیت دختران مصرف می‌کنند، به گونه‌ای که همه این پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اضافی روزانه ۲۰۰ کالری اضافه می‌کنند.

محققان گمان می‌کنند که هورمون تستوسترون تولید شده توسط جنین‌های پسر ممکن است سیگنالی را برای خوردن غذای بیشتر به مادران آن‌ها ارسال کند و این امر می‌تواند توضیح دهد که چرا فرزندان پسر در هنگام تولد بزرگتر از دختران هستند.

۳. تنفر از غذا‌های مورد علاقه

محققان می‌گویند که هر چقدر زن باردار نسبت به غذا‌های بیشتری احساس تنفر داشته باشد، احتمال اینکه فرزند او پسر باشد زیاد است.

دلیل این مسئله این است که تنفر مربوط به نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن در هنگام تلاش برای محافظت از جنین در حال رشد است.

۴. ابتلا به دیابت در دوره بارداری

برخی تحقیقات نشان داده است که مادران باردار به پسر بیشتر به دیابت حاملگی مبتلا می‌شوند، حاملگی با سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی  نسبت به مادران بارداری که دختر دارند.

محققان مطمئن نیستند که چرا ممکن است جنین پسر منجر به تغییرات متابولیک مرتبط با بارداری بیشتر از جنین دختران شود، اما به نظر می‌رسد این نتایج توسط بیش از یک مطالعه تایید می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنسیت بارداری رژیم غذایی صبحانه زنان تولد سیستم ایمنی بدن رشد قند بارداری جنسیت جنین یک مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف