Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران تأکید کرد: داشتن اسلحه چه به صورت مجاز و چه غیرمجاز، یکی از معضلاتی که در مراسم مختلف در استان خوزستان موجب ایجاد زحمت و خسارت‌های مالی و جانی برای مردم شده است.

استاندار خوزستان، تیراندازی در مراسم را یکی از رسوم قدیمی و منسوخ شده دانست و افزود: در زمان قدیم داشتن اسلحه و تیراندازی برای حفظ جان عشایر در مقابل سارقان، حیوانات وحشی یا نیاز عشایر لازم بود اما در حال حاضر ضرورت این امر از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: در برهه‌ای خاص و به خاطر وجود جنگ و برای دفاع از مال و ناموس این فرهنگ وجود داشته و پسندیده بود اما در این زمان نه تنها کاربردی ندارد بلکه ناپسند شده و خسران و شرارت‌های زیادی را به بار آورده است.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه باید از این رسم غلط جلوگیری شود، گفت: نیروی انتظامی تاکنون در این زمینه خوب عمل کرده است اما از بزرگان و شیوخ تقاضا می‌شود که از این آسیب جدی پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: شیوخ و بزرگان به خاطر حفظ جان خودشان و پیشگیری از حوادث و مشکلات ناشی از تیراندازی تلاش کنند این رسم را آرام آرام از بین ببرند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: از بزرگان، شیوخ، نیروی انتظامی و عوامل مؤثر در مقابله با رسم غلط تیراندازی انتظار می‌رود که در این زمینه همکاری کنند تا این رسم نادرست برچیده شود.

سلیمانی دشتکی گفت: همه مسئولان مختلف شامل نیروی انتظامی و نظامی تلاش کنند که هر جا تمرد و خلاف قانون صورت گرفت، برخورد قانونی با آن انجام دهند.

کد خبر 5204530

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان تیراندازی ویروس کرونا شب قدر شب های قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ عکس استانها اردبیل گرگان بارش باران شب احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاین، در پی وقوع تیراندازی در یک مهمانی در شهر نیویورک یک نفر کشته و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته مقامات فردی مسلح و ناشناس با ورود به یک مهمانی خانوادگی حاضران در خانه را به رگبار بسته و متواری شده است.

افراد زخمی به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

نیروهای پلیس هنوز موفق به بازداشت فرد ضارب نشده و علت و انگیزه این حادثه نیز هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت