Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی همچنان تا پایان هفته جاری علاوه بر ارتفاعات و مناطق مستعد استان، در مناطق ساحلی و دریایی نیز به ویژه طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش و گذر ابر همراه با رگبار باران، رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد، تگرگ و جاری شدن رواناب موقتی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه نژاد افزود: با توجه به احتمال تقویت ناپایداری‌های جوی توصیه می‌شود که هم استانی‌ها از قرارگیری و تردد در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام درمناطق مرتفع خودداری کنند.

او گفت: طی شبانه روز گذشته در سردشت بشاگرد ۱۵.۴ میلی متر و در شهر جاسک ۶.۹ میلی متر باران بارید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی و جنوب شرقی در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان سبب مواج شدن این مناطق دریایی خواهد شد و توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها اتخاذ شود و شناور‌های سبک و صیادی نیز از تردد خودداری کنند.

حمزه نژاد گفت: طی روز‌های آینده افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران بارش های رگباری هواشناسی هرمزگان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در پنج استان کشور طی امروز، از تقویت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، به تدریج قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748206

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد