Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پنجم تا دوازدهم خرداد ماه 1400 برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی عسگرپور دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به برگزاری این رویداد در تاریخ 5 تا 12 خرداد ماه، گفت: بسیاری از بخش های این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: البته در همه جشنواره های جهانی، در یکسال و نیم اخیر که درگیر همه گیری کرونا شده ایم، در صورت قرمز نبودن شرایط بخش نمایش فیلم ها به صورت حضوری و با جمعیت محدود برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم در نظر داریم در صورت مناسب بودن شرایط نمایش فیلم ها را حضوری برگزار کنیم. در صورت باز بودن سینماها در ایام جشنواره، فیلم های این رویداد برای مخاطبان با یک سوم ظرفیت سینماها هم اکران می‌شود. 

عسگرپور همچنین اظهار کرد: امسال در اتفاقی نو، چند سینمای روباز هم خواهیم داشت و اکران فیلم های جشنواره جهانی فجر در این شرایط هم اتفاق می افتد. 

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با تأکید بر حضور فیلم های ایرانی و جهانی با کیفیت در این رویداد گفت: اینکه برخی فیلم های داخلی به جشنواره ملی فیلم فجر راه نیافتند، اما در جشنواره جهانی حضور دارند دالّ بر کم کیفیت بودن آنها نیست؛ بلکه به این دلیل است که در همه دنیا رویکرد جشنواره های جهانی و ملی متفاوت است؛ جشنواره های ملی رویکرد فراگیرانه‌تر و عام تری دارند و جشنواره های جهانی معمولاً فیلم‌های خاص تر را نمایش می دهند. 

عسکر پور در پایان با اشاره به دیدار اخیر سینماگران با رئیس قوه قضاییه هم گفت: دیدار بسیار خوبی بود؛ نقطه نظرات خوبی مطرح شد. امیدوارم روزی تمام صحبت های مطرح شده در این رویداد منتشر شود. در این دیدار هر یک از هنرمندان از نگاه خود به برخی مفاسد اقتصادی و اجتماعی اشاره کردند و خواستار آزادی عمل بیشتر برای پرداخت هنرمندانه به این موضوعات و کاسته شدن برخی ممیزی ها شدند.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور