Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:39:59 GMT

ترامپ پلتفرم خودش را در فضای وب راه اندازی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۵۶۸

ترامپ پلتفرم خودش را در فضای وب راه اندازی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در وب سایت خود یک پلتفرم در فضای وب راه اندازی کرده تا بتواند پیام‌های خود را به وسیله افراد دیگر در توئیتر و فیس بوک منتشر کند. این درحالی است که حساب کاربری رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنان در این شبکه‌های اجتماعی مسدود است.

از سویی دیگر قرار است امروز (به وقت آمریکا) هیأت نظارت فیس بوک تصمیم خود درباره ممنوعیت دائم ترامپ در این شبکه اجتماعی را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حمله طرفداران رئیس جمهور پیشین آمریکا به کنگره در ۶ ژانویه سال جاری، تعدادی از شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب حساب کاربری وی را مسدود کردند.

البته جیسون میلر مشاور ارشد ترامپ در یک توئیت اعلام کرد این مجموعه پست شبکه اجتماعی نیست که ترامپ تصمیم دارد آن را راه اندازی کند. در این توئیت آمده است: اطلاعات بیشتر در این باره به زودی منتشر می‌شود.

نخستین بار شبکه خبر فاکس نیوز درباره این وب سایت به نام «From the Desk of Donald J Trump»(از میز دونالد ترامپ) اطلاع رسانی کرد. ترامپ در این وب سایت پست‌هایی از جمله تصاویر و ویدئوهایی منتشر می‌کند که می‌توان آن را به اشتراک گذاشت و پسند کرد.

به گفته یک منبع آگاه شرکت خدمات دیجیتال Campaign Nucleus این وب سایت را راه اندازی کرده است. پست‌های این پلتفرم ادعاهای اشتباه وی درباره باخت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل کلاهبرداری در رأی را تکرار می‌کند.

در این میان سخنگوی توئیتر اعلام کرد اشتراک گذاری محتوای این وب سایت تا زمانی مجاز است که برخلاف قوانینش نباشد اما هرگونه تلاش برای دور زدن تعلیق وی نیز در این پلتفرم مجاز نیست.

فیس بوک هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

کد خبر 5204600

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری شبکه اجتماعی فیس بوک توییتر دونالد ترامپ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان ناسا نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو فیس بوک استارت آپ انگلیس گوگل ویروس کرونا خودروی خودران وب سایت راه اندازی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد