Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه‌های برگزار شده در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال ماه مبارک رمضان را در حالی آغاز کردیم که وارد موج چهارم شیوع ویروس کرونا شدیم؛ به همین جهت محدودیت‌های زیادی ابعاد مختلف زندگی مردم را درگیر کرده و طبیعتاً برنامه‌های فرهنگی و معنوی سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان نیز تحت تأثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، تدابیری برای جایگزینی برنامه‌ها در این ماه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در بقاع متبرکه و امامزادگان ۲۲ استان، جلسه تخصصی تفسیر قرآن کریم بدون حضور جمعیت با اعزام مفسرین مجمع عالی مفسرین حوزه علمیه قم در حال برگزاری است که از صدا و سیمای مراکز استان‌ها نیز پخش می‌شود؛ بقاع متبرکه و امامزادگان میزبان جلسات ترتیل‌خوانی نیز هستند.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان ۷۵۰ حکم تبلیغ برای مبلغین صادر کرده‌ایم، افزود: تقریباً ۳۰۰ نفر از این مبلغین به‌صورت حضوری در استان‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند و مابقی به صورت مجازی در پیام‌رسان‌های مختلف فعالیت می‌کنند و بیان احکام شرعی و موارد مربوط به ماه رمضان را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، برپایی کاروان‌های «نسیم کرامت» را داشتیم که از امامزادگان ساماندهی شدند و حرکت کردند؛ این کاروان‌ها حال و هوای جشن نیمه ماه مبارک رمضان را در کوچه‌های شهرها طنین‌انداز کردند؛ تقریباً در اکثر مراکز استان‌ها این کاروان‌ها برنامه را اجرا کردند و مردم نیز استقبال خوبی به عمل آوردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب‌های ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در ایام لیالی قدر و شهادت امام علی (ع)، برنامه‌ها با توجه به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به‌مدت دو ساعت در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: برنامه نماز عید سعید فطر نیز با توجه به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در فضای باز امامزادگان سراسر کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمترین مدت زمانی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های مهمی که در ایام کرونا به‌صورت ویژه به آن پرداخته شد، کمک‌های مومنانه بود که یک مرحله نیز با کمک موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان و خیرین در قالب طرح «ضیافت همدلی» در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در طرح «ضیافت همدلی» هدف‌گذاری شده که عمدتاً از ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع این بسته‌ها آغاز شده و تا پایان شب‌های قدر ادامه خواهد داشت؛ میانگین ارزشی بسته‌ها ۵۰۰ هزار تومان است که با حفظ کرامت در اختیار خانواده‌های کم بضاعت شناسایی شده قرار می‌گیرد.

کد خبر 5204671

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ماه رمضان ۱۴۰۰ افطاری ساده امام حسن مجتبی ع ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان ماه مبارك رمضان دعای روزهای ماه رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن قرآن کریم شب قدر دعا و نیایش اوقات شرعی شب احیا امام علی ع پیامبر اکرم ص محمد علی انصاری میثم مطیعی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه برنامه ها کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان