Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:45:08 GMT

موافقت مشروط رئیس جمهور تونس با گفتگوی ملی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۶۹۵

موافقت مشروط رئیس جمهور تونس با گفتگوی ملی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس پس از پذیرفته نشدن ابتکارات خود برای انجام گفتگوی ملی، آمادگی مشروط خود را برای گفتگوی سیاسی متفاوت ویژه خارج کردن کشور از بحران اعلام کرد.

ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در فیس بوک منتشر کرد، گفت: رئیس جمهور امروز در کاخ ریاست جمهوری با «زهیر المغزاوی» دبیرکل جنبش مردم این کشور دیدار کرد و جلسه را به بحث در خصوص بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و راه‌های برون رفت از آن‌ها اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: سعید آمادگی خود را برای پیش بینی گفتگوی ویژه برون رفت از وضع موجود در تونس ابراز داشت و تأکید کرد که این گفتگو باید متفاوت از آنچه که تونس در سال‌های اخیر می‌شناخته است، باشد و باید راه حل‌های جدی برای مسائل مردم جستجو شود.

رئیس جمهور تونس در این دیدار تاکید کرد: مردم تونس خود به مشکلات رسیدگی می‌کنند و گفتگو می‌تواند چارچوبی باشد که در آن می‌توان راه حل‌های برگرفته از اراده عمومی را تعریف و ترتیب داد.

او پیشتر شرط کرده بود که در صورت استعفای دولت فعلی، گفتگوی ملی شروع می‌شود، اما دو حزب النهضه و قلب تونس از دولت حمایت کردند و هشام المشیشی، نخست وزیر تونس هم درخواست استعفا را نپذیرفت.

پس از اینکه در تاریخ ۶ آوریل تاکید کرده بود که با کسانی که آنان را «دزد» خوانده مذاکره نمی‌کند، این نخستین بار است که رئیس جمهور تونس موافقت خود را برای انجام گفتگوی ملی ابراز می‌کند.

قیس سعید پیشتر بر امکان ایجاد ساختار‌های جدیدی تاکید کرده بود که به تمامی جوانان تونسی فرصت شرکت در این گفتگو را بدهد تا آن‌ها یک عامل موثر و نیروی محرک و پیشنهاد دهنده در گفتگو باشند.

تونس که از دو بحران اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد، با شیوع ویروس کرونا شرایط سخت‌تری پیدا کرده به شکلی که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی دچار فروپاشی شدیدی شده و به تازگی اعتراضات متعددی برای خواسته‌های اجتماعی در مناطق مختلف تونس آغاز شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ملی دولت تونس اخبار آفریقا رئیس جمهور تونس گفتگوی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • حضور سردار آزمون در رم مشروط شد
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد