Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:26:43 GMT

اقدام شبه مومنانه آقای مدیر در شب شهادت مولای متقیان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۸۷۹

اقدام شبه مومنانه آقای مدیر در شب شهادت مولای متقیان

همزمان با بیست ویکم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز شهادت امام علی(ع) زنگ همدلی با توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی با دستان پر خیر و برکت مدیر دبستان امام حسن مجتبی(ع) قائم‌شهر نواخته شد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ قصه نیکوکاری مردمان مازندران که خیر خواهی و نوع دوستی شان سرآمد خیرین و واقفان کشور است پایان ندارد؛ این قصه امروز و دیروز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیان سال است که نیکوکاران و خیران دیار علویان، الفبای مهربانی را مشق می کنند.

 

شرکت در رزمایش مومنانه با آماده‌سازی بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه گامی مهم در جهت رفع محرومیت و مساعدت به هم‌نوعان البته پس از شیوع کرونا ویروس با آسیب‌های اقتصادی وارده در جامعه بود. و ملت شریف و نوع دوست ایران اسلامی به ویژه مازندرانی ها با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، جلوه های بسیار زیبایی را به تصویر کشیدند.

 

بحث معیشت یکی از موضوعات مهم در بین اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، که کرونا منجر به افزایش مشکلات در این زمینه شد، خوشبختانه حضور مردم همیشه حاضر در صحنه و آماده‌سازی بسته‌های مومنانه از آغاز تاکنون کمک شایانی به رفع مشکل معیشتی خانوارها کرده است.

 

اما در این میان کسانی هستند که از قبل شیوع کرونا، با آسیب‌سنجی در محیط اطراف خود به دنبال رفع نیازهای مادی و معنوی هم‌نوعان به‌خصوص نیازمندان بوده و هستند، یکی از این افراد مدیر یک دبستان در شهرستان قائم شهر است که حدود پنج سالی است با انجام فعالیت های عام المنفعه، گره از مشکلات دانش‌آموزان مدرسه باز می‌کند.

«رضا رستمعلی» مدیر دبستان امام حسن مجتبی(ع) در قائم‌شهر در گفت‌وگو با شبستان، می گوید؛ به شکرانه‌ سلامت دانش‌آموزان دبستان و آموزش درس انفاق و همدلی به آن‌ها با کمک خیرین بسته‌های معیشتی را در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) آماده کرده و به دست دانش‌آموزان رساندیم.

وی با اشاره به اینکه، هر ساله در شب شهادت امیرالمومنان علی(ع) یا همان پدر یاری‌ها، بین دانش آموزان مدرسه سبد کالا توزیع می‌شود، تصریح می‌کند؛ در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه برای دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی و همچنین جهت آموزش عملی همدلی و کمک به هم‌نوعان و دانش آموزان مدرسه، هر ساله این عمل خیر انجام می‌شود.

 

آقای رستمعلی اضافه می‌کند؛ در سال جاری دو رأس گاو به ارزش ۱۴ میلیون تومان که قربانی شد، بین ۱۵۰ دانش‌آموز مدرسه که اهل روستای ارطه هستند، توزیع شد، همچنین ۶۰ بسته غذایی به دست ۶۰ خانوار بی‌بضاعت دانش‌آموزان این  مدرسه رسید.

 

 مدیر دبستان امام حسن مجتبی(ع) قائم‌شهر، با بیان اینکه این اقدام ربطی به شیوع کرونا ندارد، اضافه می‌کند؛ توجه به رفع مشکلات نیازمندان سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام اول شیعیان حضرت علی(ع) بوده است، بر خودم واجب می دانم که هر ساله همزمان با شهادت ایشان به قربانی و توزیع گوشت نذری و بسته معیشتی بین دانش آموزان نیازمند مدرسه بپردازم.

 

وی با بیان اینکه تمامی مراحل تهیه و بسته بندی مومنانه های رمضانی به همت اولیای مدرسه انجام شده، تاکید می‌کند؛ البته برای حفظ کرامت دانش آموزان شبانه یکی از دوستان را مامور توزیع این بسته ها کردیم، جالب است بدانید که هزینه این کار توسط خیرین داخل و حتی خارج از کشور تامین شده است، این بسته های نذری را به دست همه والدین رساندیم.

 

به گزارش شبستان؛ این اقدام که با عنوان زنگ همدلی در فضای مجازی معرفی شد، نشان از همدلی و همراهی مدیر مدرسه با والدین دانش آموزان دارد، این مدیر در طول پنج سال سابقه کاری هر ساله در روز بیست و یکم از ماه مبارک رمضان همزمان با شهادت امیرالمومنان علی(ع) کار 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه کمک به دانش آموزان نیازمند سالروز شهادت حضرت علی ع گوشت قربانی کرونا دانش آموزان قائم شهر بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «ببینید این خانم معلم خوش ذوق چه جوری تو ۳ دقیقه شاهنامه رو آموزش میده»، «فیلم؛ دلبری راننده سرویس مدرسه از دانش آموزان با بوق»، «تفأل به حافظ در 18 اردیبهشت؛ هزار شُکر که دیدم به کامِ خویشت باز»، «مکتب خانه ای در تهران که مدیر آن زنان بودند»، «اگه مغز اینشتینی داری، چهره‌ی مخفی مرد رو تشخیص بده؛ فقط 10 درصد موفق میشن»، «معلمی که از سخت‌ترین راههای برفی عبور میکنه تا به مدرسه برسه؛ بغض خانم معلم در برنامه‌ی تلویزیون + فیلم»، «آیا امسال شهریه مدارس غیردولتی کاهش میابد؟»، «پنکیک موزی رو اینطوری درست کن که بچه‌ها عاشقش میشن»، «کارنامه نوستالژیک یک دانش آموز در دهه ۳۰ شمسی؛ عجب نمره‌هایی!»، «واکنش محسن افشانی به برخورد پلیس آمریکا با زن معترض»  را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

ببینید این خانم معلم خوش ذوق چه جوری تو ۳ دقیقه شاهنامه رو آموزش میده

فیلم؛ دلبری راننده سرویس مدرسه از دانش آموزان با بوق

تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم

تفأل به حافظ در 18 اردیبهشت؛ هزار شُکر که دیدم به کامِ خویشت باز

مکتب خانه ای در تهران که مدیر آن زنان بودند

اگه مغز اینشتینی داری، چهره‌ی مخفی مرد رو تشخیص بده؛ فقط 10 درصد موفق میشن

معلمی که از سخت‌ترین راههای برفی عبور میکنه تا به مدرسه برسه؛ بغض خانم معلم در برنامه‌ی تلویزیون + فیلم

آیا امسال شهریه مدارس غیردولتی کاهش میابد؟

پنکیک موزی رو اینطوری درست کن که بچه‌ها عاشقش میشن

کارنامه نوستالژیک یک دانش آموز در دهه ۳۰ شمسی؛ عجب نمره‌هایی!

واکنش محسن افشانی به برخورد پلیس آمریکا با زن معترض

 

 

دیگر خبرها

  • تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست