Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:41:18 GMT

قدس محور وحدت جهان اسلام

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۰۷۱

قدس محور وحدت جهان اسلام

قدس یکی از زمینه‌ها و پیش شرط‌های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام باید برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامدهای آن به‌عنوان عمده‌ترین مانع در پیش‌روی وحدت جهان اسلام همت گمارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، «قدس شریف» در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است، کما اینکه بیت‌المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز به لحاظ دینی و مذهبی دارای اهمیت خاصی است.

 

قدس را با توجه به اهمیت جایگاهی که از آن برخوردار است، باید از شهرهای بسیار مهم و حساس جهان تلقی نمود، به گونه‌ایکه در حال حاضر تبدیل به اساس منازعه میان رژیم غاصب صهیونیستی از یک طرف و مسلمانان، بالاخص ساکنین و مالکین اصلی قدس و سرزمین های اشغالی از طرف دیگر شده است.

 

اهمیت اصلی این شهر از آن حیث است که مرکز سه دین آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت می باشد؛ نقطه مشترکی که بیانگر و مجسم کننده مقوله اسلامی بوده و با آیین‌ها و ادیان دیگر متفاوت است. خداوند مسجدالاقصی را در این شهر قرار داد و آن را مبارک گردانید و این شهر را برگزید تا نقطه تماس و ارتباط سه دین آسمانی باشد. اما سیاست یهودی سازی و احداث شهرک‌های مسکونی یهودی و خود احتکارسازی و از بین بردن آثار و نمادهای اسلامی و وحیانی در کنار سایر سیاست‌های توسعه طلبانه و نژادپرستانه این رژیم که در حال حاضر در قدس در حال وقوع است، شدیداً با هویت، ماهیت و مفهوم واقعی این شهر مقدس، در تضاد و تعارض است.

 

امام(ره) و دولت انتخابی وی، از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به‌عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردند. فلذا در همین راستا بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان، به نام «روز جهانی قدس» و دفاع از آرمان فلسطین نام گذاری شد. ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) درنام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز جهانی قدس» دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد. امام(ره)  با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.

 


بنابراین اهمیت برگزاری روز قدس علاوه بر قداست سرزمین فلسطین و آرمانی بودن آن، تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است و از این‌رو هر ساله برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت روز جهانی قدس در کشور ما به ویژه استان فرهنگی کردستان به وقوع می‌پیوندد.

 

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با تجمع بالا وجود ندارد اما ادارات کردستان برنامه‌های مختلفی برای این روز تدارک دیده‌اند.

 

دو نمایشگاه ویژه روز قدس در سنندج برپا می‌شود

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان به مناست روز جهانی قدس دو نمایشگاه در شهر سنندج برگزار خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه اظهار کرد: دو نمایشگاه ویژه روز قدس با چهل پوستر جدید موضوعی در فضای باز  در شهر سنندج برپا می‌شود.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی کردستان به مناسبت روز قدس، افزود: صدور بیانیه به‌منظور ابراز انزجار از غاصبان ددمنش استکبار و در حمایت از همه مظلومان توسط هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی با تولید محتوا در خصوص روز قدس از برنامه‌های این اداره‌کل در استان است.

 

وی تغذیه فکری روحانیون و استفاده از پتانسیل موجود برای روشنگری بیشتر و توصیه اکید روحانیت و مبشران فرهنگی درباره روز قدس با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله دیگر برنامه‌های مدنظر این نهاد انقلابی در روز قدس برشمرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: قدس شریف خار چشم ددمنشان و ایادی استکبار است و ملت مسلمان و آزاده تحت هیچ شرایطی دست از حمایت قدس و مردم مظلوم فلسطین نخواهند کشید و امسال نیز با وجود تمام موانع و شرایط حاکم، با مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی پیام آزادگی قدس را بار دیگر به گوش همه ابلاغ خواهیم کرد.


تجمع خودرویی و موتوری روز قدس در سنندج 


حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز، با اشاره به اینکه روز قدس یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز ملت‌های مستضعف جهان است بر برگزاری باشکوه مراسم‌های ویژه این روز مهم تاکیدکرد.

 

وی به شیوع ویروس کرونا و لغو شدن همایش‌ها و تجمع‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: گرچه امسال به دلیل کرونا بسیاری از همایش‌ها و تجمعات لغو شده است، اما این مسله نباید سبب شانه خالی کردن از مسوولیت‌های خود در برابر روز قدس شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: با تجمع خودرویی و موتوری و رعایت فاصله اجتماعی و  پروتکل‌های بهداشتی روز جهانی قدس برگزار می‌شود و چون کشور ما خاستگاه و کانون روز قدس  است باید فضای کشور آکنده از فضای روز قدس باشد.

 

حجت‌الاسلام سادات بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه شاد برای تبلیغ روز جهانی قدس، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، طنز و شعر از سوی ادارت فرهنگی و نیز بهره‌گیری از سیستم‌های صوتی تصویری تلویزیون و نشست‌های تخصصی و تحلیلی را از ظرفیت‌های لازم برای گرامیداشت روز قدس دانست.


بهره‌گیری از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی اهمیت روز جهانی قدس 

 

جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اعلام کرد: رسانه‌های جمعی، صداوسیما و ادارات فرهنگی استان در انتقال پیام روز جهانی قدس باید نقش‌آفرینی کنند و اهمیت این روز را به اطلاع مردم برسانند.

 

وی تبیین فلسفه و ابعاد روز جهانی قدس را ضروری برشمرد و گفت: از شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند روز قدس است، در این راستا با اجرای برنامه‌ها و میزگردهای ویژه روز جهانی قدس در صدا و سیما باید تبیین شود.

 

وی خواستار بهره‌گیری مناسب از ظرفیت فضای مجازی به عنوان اطلاع‌رسانی روز جهانی قدس از سوی ادارات مختلف شد.


استفاده از تلویزیون شهری برای تبیین جایگاه روز قدس

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز گفت: روز جهانی قدس یک روز تاریخی، استکبارستیزی و فراموش نشدنی است و با توجه به اینکه مخابرات کردستان از بزرگترین تلویزیون شهری برخوردار است  باید از این ظرفیت و تمام زیرساخت‌ها در راستای اطلاع‌رسانی روز جهانی قدس بهره برد.

 

آزاد حکمت افزود: مخابرات استان کردستان در راستای انجام وظایف خود در این روز بزرگ از تمام ظرفیت‌ها بمنظور برگزاری مراسم روز جهانی قدس استفاده خواهد کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت پیامکی، فعالیت درون سازمانی ویدیو کنفرانس، نصب تراکت و بنر و بیلبورد در سطح شهر در راستای برگزاری مراسم روز جهانی قدس مشارکت خواهد کرد.

 


برپایی نمایشگاه عکس و انتفاضه با موضوع فلسطین در کردستان 

 

معاون هنری اداره‌کل ارشاد اسلام استان کردستان نیز گفت: برپایی نمایشگاه عکس و انتفاضه با موضوع فلسطین و انتقاضه روز قدس در پایگاه‌های اطلاع رسانی منتشر خواهد شد.

 

سامان احمدی با اشاره به نقش و جایگاه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و سایت‌های خبرگزاری‌ اظهار کرد: روز جهانی قدس به عنوان یکی از روزهای سرنوشت‌ساز و مهم کشور در اولویت پایگاه‌ها و خبرگزار‌ ها قرار دارد.

 

به گفته وی، رسانه‌های استان کردستان روز جهانی قدس را امسال مانند سال‌های گذشته به بهتری شکل پوشش خواهند داد.

 

بی‌شک روز قدس از جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام برخوردار است که در اثر آگاهی بخشی معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به یک مسئله بین‌المللی تبدیل شده است و سالهاست مردم مظلوم فلسطین با مقاومت خود از قدس شریف دفاع می‌کنند و مردم ایران اسلامی هم مثل همیشه در کنار آنها بوده و خواهند بود و تا نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی از پا نخواهند نشست.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: گزارش کردستان وحدت جهان اسلام روز قدس تبلیغات اسلامی استان کردستان روز جهانی قدس بهره گیری اطلاع رسانی فضای مجازی جهان اسلام برنامه ها قدس شریف روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • حادثه رانندگی با ۱۴ مصدوم در محور سقز _ دیواندره
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام