Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:43:04 GMT

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۵۵۲

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل آغاز شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این آیین با اشاره به فعالیت ۸۷ پایگاه غربالگری از جمله در مراکز جامع سلامت، اداره‌های بهزیستی و مراکز مثبت زندگی گفت: همه این تلاش‌ها برای شناسایی افراد دارای مشکل و جلوگیری از مشکلات آتی است، چرا که تنبلی چشم در نهایت می‌تواند فرد را دچار کم‌بینایی یا نابینایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد ستاری با ابراز امیدواری نسبت به افزایش سطح مشارکت مردم در این طرح افزود: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم موجب تشخیص سریع می‌شود و از اختلالات جلوگیری می‌کند که خروجی اجرای آن در سال‌های گذشته اکنون در مدارس استثنایی استان اردبیل مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مردم به صورت جدی در این طرح مشارکت کنند و فرزندان ۳ تا ۶ سال را مورد غربالگری قرار دهند تا در صورت نیاز پیگیری‌های آتی از جمله تجویز عینک یا سایر درمان‌ها صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: سال گذشته معاینه ۵۴ هزار و ۳۵۳ کودک در این استان صورت گرفت که در نهایت ۵۳۴ کودک مبتلا به آمبلیوپی، یک هزار و ۳۷۹ کودک دارای عیوب انکساری، ۸۱ کودک با استرابیسم و ۵۶ کودک مبتلا به سایر بیماری‌های چشمی شناسایی شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردبیل نیز در ادامه با قدردانی از همکاری شبکه بهداشت و درمان، به فعالیت سه مرکز ثابت اشاره و اظهار کرد: ۱۶ پایگاه از جمله ۹ اپتومتریست و یک چشم پزشک برای همکاری در زمینه طرح غربالگری معرفی شده است که امید می‌رود با کاهش شیوع کرونا و فعالیت دوباره مهدکودک‌ها، این اقدام‌ها به صورت متمرکز انجام شود. 

اکبر جاوید اضافه کرد: سال گذشته در قالب برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر معاینه شدند که از جمله ۶۱ نفر هزینه خرید عینک دریافت کردند.

تنبلی چشم بیماری پنهانی است که در صورت فقدان درمان به‌هنگام، می‌تواند بینایی و چشم فرد را دچار مشکل کند.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان اردبیل اردبیل طرح غربالگری تنبلی چشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل طرح غربالگری تنبلی چشم اردبیل طرح غربالگری تنبلی چشم اخبار کنکور استان اردبیل تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد