Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس دات کام، سیستم پرتاب فضایی مگابایر بعدی ناسا برای ماموریت سفر به ماه وارد فلوریدا شد. بخش اصلی این سیستم سه شنبه گذشته از طریق بارج به مرکز فضایی کندی ناسا رسید. ساخت این سیستم یک دهه زمان برده است از این رو ناسا این موفقیت را جشن گرفته است، زیرا این اولین باری است که تمام اجزای موشک در یک مکان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این سیستم مجهز به عایق کف نارنجی است و تا زمانی که به دو تقویت کننده موشک جامد که از قبل در High Bay ۳ انباشته شده‌اند، بپیوندد، چند هفته آینده را در راهرو انتقال VAB می‌گذراند.

در تابستان امسال، کپسول خدمه اوریون جدید آژانس با SLS جفت شده و آماده می‌شود تا در اواخر امسال به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس ۱، در یک پرواز آزمایشی در مدار ماه قرار بگیرد. مقامات ناسا اعلام کرده‌اند اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پرواز می‌تواند در اوایل ماه نوامبر انجام شود.

روز سه شنبه بعد از ظهر، فضاپیمای پگاسوس (فضاپیمایی که زمانی برای حمل و نقل مخازن خارجی برای برنامه شاتل فضایی مورد استفاده قرار می‌گرفت) به سمت بندر کاناورال حرکت کرده و توسط تقویت کننده موشک فالکون ۹ حامل کپسول کرو ۲ شرکت اسپیس ایکس که اخیرا برگشته است، روانه اسکله مرکز فضایی کندی شد.

هنگامی که ناسا اجزای موشک را مونتاژ می‌کند، قصد دارد SLS را برای اولین بار از VAB خارج کرده و به سکوی پرتاب برساند. پس از نشستن در بالای پد ۳۹B، تیم‌ها موشک را آماده پرتاب می‌کنند، در طی این آزمایش مهم پیش از پرواز، تیم پرتاب موشک را با پیشرانه بارگیری کرده و روش‌های شمارش معکوس را تمرین می‌کند؛ سپس به VAB بازگشته و در انتظار راه اندازی آن می‌شوند. تخمین زده می‌شود که برای مدت زمانی دیگر در اواخر سال جاری میلادی این پرتاب انجام شود.

بیشتر بخوانید 

ناسا قرارداد پروژه فرود در ماه خود با اسپیس ایکس را تعلیق کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضاپیما ناسا پروژه آرتمیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، آنها حدود ۹ ساعت قبل از ایستگاه فضایی تیانگونگ سفرشان به زمین را آغاز کرده بودند.

هر ۳ خدمه شنژو ۱۷ یعنی تانگ هونگبوُ تانگ شنگجی و جیانگ شینلین سالم و ایمن هستند. کپسول شنژو ۱۷ همراه یک موشک لانگ مارچ۲F در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی به فضا ارسال شد و ۶.۵ ساعت بعد به تیانگونگ رسید.

این دوازدهمین ماموریت ارسال فضانورد چین به فضا در کل و ششمین ماموریت سرنشین دار به تیانگونگ بود. علاوه بر آنچه گفته شد شنژو ۱۷ شامل جوانترین خدمه ای بودند که در ایستگاه تیانگونگ اقامت کردند.

خدمه ماموریت شنژو ۱۷ شش ماه پر ماجرا را در مدار پایین زمین گذراندند. آنها مجموعه ای از آزمایش های علمی انجام دادند و چند پیاده روی فضایی برای تعمیر پنل های خورشیدی تیانگونگ نیز انجام دادند که به دلیل برخورد زباله ها یا ریز سیارک ها آسیب دیده بود.

کد خبر 6093860 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری