Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:17:50 GMT

میزان بارش در ایلام ۳۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۰۰۲

میزان بارش در ایلام ۳۸ درصد کاهش یافت

مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین کل بارش های حوزه آبریز استان ایلام تا همین تاریخ ۲۴۰ میلیمتر بوده که باید ۳۸۹ میملیمتر بارش را نسبت به بارش های بلندمدت دریافت می کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ایلام، استان رده ۲۵ جدول نسبت به مقدار بارش های بلندمدت و استان هشتم در مقایسه با بارش های سال آبی جاری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال آبی جاری شهرستان ایوان نسبت به میانگین بلند مدت با ۴۸ درصد کاهش کمترین میزان دریافت نزولات جوی را در استان ایلام داشت.

وی توضیح داد: در سال آبی جاری ایوان ۳۵۲ میلیمتر بارندگی دریافت کرد در حالی که باید نسبت به میانگین بلندمدت باید در این شهرستان ۶۶۳ میلیمتر نزولات جوی می بارید.

میهن پرست در مورد وضعیت بارش ها در مرکز استان هم گفت: در شهرستان ایلام طی سال آبی جاری ۳۷۰ میلیمتر ریزش های جوی رخ داده که باید این مقدار نسبت به بلند مدت ۵۶۴ میلیمتر باشد که این امر بیانگر کاهش ۳۴ درصدی بارش ها در مرکز استان است.

سال آبی یا سال زراعی از ابتدای مهر هرسال تا پایان شهریورماه سال بعد محاسبه می شود.

برچسب‌ها ایلام بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بارش باران سازمان هواشناسی ایلام بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور سال آبی جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید

آرش آریانژاد از سرریز ۸ سد در استان کردستان خبر داد و گفت: حجم آب ذخیره پشت سد‌های کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان با حدود هزار میلی متر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سد‌های استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی در راه استان است، توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سد‌های استان اکیداً خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران