Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@00:50:05 GMT

لزوم تعجیل در تعیین تکلیف کالا‌های دپو شده در گمرکات

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۲۶۳

معاون فنی گمرک ایران گفت: برای جلوگیری از فساد ۳ میلیون تن کالا‌ی اساسی دپو شده در گمرکات کشور، هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهرداد جمال ارونقی، با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه میلیون تن کالای اساسی در ۶ نوع گروه کالایی که همه آن‌ها مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستند، در بندر امام خمینی موجود است، گفت: این کالا‌ها شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا و روغن خام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: طبیعتا هر کالایی که در بنادر و گمرکات مدتی بماند دچار فساد می‌شود پس باید هر چه زودتر وضعیت این کالا‌ها تعیین تکلیف و وارد کشور شوند.
معاون فنی گمرک ایران با اشاره به اینکه ۵۰ شرکت این کالا‌ها را وارد کرده اند، گفت: امروز به این شرکت‌ها اعلام کردیم که اگر مایل هستند کالای خود را به رویه اعتباری وارد کشور کنند حتما باید به بانک مرکزی مراجعه کنند. وی گفت: بانک مرکزی هم می‌بایست متعهد بشود ظرف سه ماه از تاریخ ترخیص کالا نسبت به تامین ارز ترجیحی این کالا‌ها اقدام کند تا واردکنندگان بتوانند به قید فوریت کالای خود را بصورت صددرصدی از گمرکات کشور ترخیص کنند.
وی افزود: صاحبان حدود یک میلیون تن از این سه میلیون تن کالا هنوز اسناد مالکیت ندارند و در نتیجه نمی‌توانند کالا‌های خود را در بنادر و گمرکات کشور تخلیه کنند.
ارونقی با بیان اینکه مابقی کالا‌ها، کالا‌هایی هستند که با اعتبار خریدار، خریداری شده اند و به بنادر و گمرکات کشور رسیده اند، گفت: صاحبان این کالا‌ها می‌توانند کالا‌های خود را به گمرکات ارسال کنند و تشریفات گمرکی را انجام دهند و کالای خود را ترخیص کنند.
وی افزود: ولی برای ترخیص کالا‌ها از گمرک، باید تائید منشا ارز صورت گیرد و صاحبان کالا کد رهگیری بانک را ارائه دهند.
معاون فنی گمرک ایران با بیان اینکه پارسال می‌توانستیم نسبت به ترخیص ۹۰ درصد از کالا‌های اساسی که هنوز کد رهگیری بانک را نگرفته بودند که به گمرک ارائه کنند اقدام کنیم، گفت: ولی امسال این ظرفیت از گمرک گرفته شده است.
وی درعین حال تصریح کرد:، اما مجددا با دستور اخیر رئیس جمهور، قرار است که ستاد تنظیم بازار مجددا آن ۹۰ درصد ترخیص درصدی را برقرار کند.
ارونقی افزود: فکر می‌کنم با اجرای قانون ترخیص درصدی کالا‌های اساسی روند ترخیص این نوع کالا‌ها را از گمرکات کشور تسریع کنیم.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: پیگیری ، گمرک ، ترخیص ، کالاهای اساسی ، واردکننده

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پیگیری گمرک ترخیص کالاهای اساسی واردکننده گمرکات کشور کالا ها میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی