Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@07:09:22 GMT

۹۹ درصد برگ چای خریداری شده از نوع درجه یک است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۴۱۳

۹۹ درصد برگ چای خریداری شده از نوع درجه یک است

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت بهاره برگ سبز چای از ۲۵ هزار هکتار از باغات چای شمال کشور، اظهار کرد: ۵۵ هزار بهره بردار در گیلان و مازندران اقدام به برداشت برگ‌های چای از باغات می‌کنند.

جهانساز اضافه کرد: همزمان خرید تضمینی برگ‌های برداشت شده نیز توسط کارخانجات چایسازی و مراکز پیش بینی شده نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۳ هزار و ۲۲۵ تن برگ سبز چای خریداری شده است، افزود: ارزش برگ‌های خریداری شده بیش از ۱۵۵ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه ۹۹ درصد برگ‌های خریداری شده معادل ۲۳ هزار ۱۵۱ تن از نوع درجه بوده که با قیمت تضمینی شش هزار و ۶۹۰ تومان از چایکاران خریداری شده است، گفت: ۷۴ تن از برگ‌های چای نیز از نوع درجه ۲ است.

وی با اشاره به عقد قرار داد با ۱۶۵ کارخانه چایسازی برای خرید برگ‌های برداشت شده از باغات چای، اضافه کرد: تاکنون پنج هزار و ۲۲۶ تن چای خشک نیز تولید شده است.

جهانساز با بیان اینکه ۴۰۰ ناظر از سوی سازمان چای روند خرید برگ‌های برداشت شده را نظارت می‌کنند، گفت: طی دو سال گذشته تلاش شده تا مطالبات چایکاران به روز پرداخت شود به همین منظور تاکنون ۱۱ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای خریداری شده هم به حساب چایکاران پرداخت شد.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات بهزراعی به چایکاران و کارخانجات چایسازی اشاره کرد و افزود: شش هزار هکتار باغ چای در شمال کشور غیر فعال است که با طرح‌های اتخاد شده قرار است وارد عرصه تولید شوند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی شده امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود، گفت: حدود ۳۲ هزار چای خشک تولید می‌شود.

کد خبر 5204950

منبع: مهر

کلیدواژه: حبیب جهانساز سازمان چای کشور برداشت چای ویروس کرونا شب قدر شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان اردبیل عکس استانها بارش باران سیلاب خریداری شده برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا