Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:52:25 GMT

سامانه خوداظهاری اوتیسم راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۷۷۱

سامانه خوداظهاری اوتیسم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جوادی مدیر واحد سلامت این انجمن در خصوص غربالگری اوتیسم گفت: در حال حاضر در کشور هیچ آمار مشخصی در خصوص افراد دارای اوتیسم وجود ندارد، در حالی که لازم است علاوه بر آمار اولیه، اطلاعات دقیقی در خصوص اینکه هرکدام از کودکان دارای اوتیسم چه ویژگی‌هایی دارند و در چه طیفی قرار گرفته‌اند، در اختیار سازمان‌ها و مجموعه‌های مربوطه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جمع‌آوری این اطلاعات به یک بانک اطلاعاتی مناسبی از جامعه اوتیسم در سراسر ایران خواهیم رسید که به ما کمک می‌کند تا نیازهای دقیق این جامعه را به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه اعلام و مطالبه‌گری کنیم. اما پیش از آن لازم است بدانیم چه تعداد کودک، نوجوان و بزرگسال اوتیسم در چه طیفی و در چه موقعیت جغرافیایی وجود دارند تا برای نیازهای آن‌ها بتوانیم بدون اتلاف منابع برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

در همین راستا سامانه جامعی با همکاری شرکت فناپ راه‌اندازی شده است تا خانواده یا شخص دارای اوتیسم بتوانند از هر نقطه‌ای از ایران در سایت وارد شده و با پر کردن فرم‌های مربوطه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در ادامه ارزیابی، سنجش و تشکیل پرونده الکترونیک انجام شود.

پس از ثبت‌نام، کارشناسان انجمن اوتیسم ایران با شخص تماس گرفته و پس از ارزیابی، سنجش و تأیید اطلاعات، کارت شناسایی هوشمند برای فرد دارای اوتیسم صادر می‌شود. این کارت علاوه بر مشخصات فردی، ویژگی‌های شخص دارای اوتیسم را نیز شامل می‌شوند و همواره به‌عنوان کارت شناسایی برای معرفی شخص در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف کاربرد دارد. همچنین پرونده الکترونیک شخص در کارت ذخیره شده و بر اساس نیاز توسط QR کدی که بر روی کارت قرار دارد در اختیار مراکز مختلف قرار می‌گیرد.

فاز نخست این طرح اجرایی شده است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت irautism.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و کارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت کنند. در فازهای بعدی این طرح، امکانات بیشتری در اختیار صاحبان کارت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5204977

منبع: مهر

کلیدواژه: اختلال اتیسم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کودکان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی ایران شیوع کرونا مامایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت سعید نمکی بارداری دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟