Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:46:22 GMT

نقش آموزش در فعالیت‌های هلال‌احمر بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۸۱۳۶

نقش آموزش در فعالیت‌های هلال‌احمر بی‌بدیل است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر،  محمدحسن قوسیان مقدم در جریان همایش مجازی تجلیل از مربیان به مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم و هفته هلال احمر(۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) این مطلب را عنوان و اظهار داشت: امروز خوشحال هستم که دغدغه های علمی و آموزشی در هلال احمر به وجود آمده و این اتفاق خوبی بود که رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته نیز در همین راستا تامین وسایل آموزشی و کمک آموزشی برای جمعیت هلال احمر دغدغه جدی ما بوده است و در همان نخستین جلسه نیز ۵۰ میلیارد ریال به این عرصه تخصیص داده شد.

وی افزود: هنوز نیز دغدغه های آموزشی وجود دارد و در سال ۱۴۰۰ نیز در همین راستا به دنبال تامین وسال آموزشی بیشتر برای جمعیت هلال احمر هستیم. نقش آموزش در فعالیت های هلال احمر بی بدیل است و اگر نیروهای هلال احمر آموزش کافی نگذرانده باشند در عملیات ها و بحران ها نیروی کارآمدی را همراه نخواهیم داشت. با وجود این اهمیت اما به نظر می رسد در گذشته امر آموزش مغفول مانده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در گذشته آموزش در سازمان های تابعه هلال احمر صورت می گرفت اما امروز به عنوان یک معاونت در مرکز متمرکز شده است و اهمیت زیادی به ان داده شده است و اداره کل هایی نیز برای آن تعریف شده است. امروز ضرورت دارد تا کارشناس هایی در شهرستان ها در این عرصه فعالیت کنند تا متولی آموزش باشند.

قوسیان مقدم ادامه داد: شعبات خط مقدم هلال احمر هستند و اگر نیروی آموزش در ان ها وجود نداشته باشد مشکل ایجاد می شود. ما معتقد هستیم که حق الزحمه مربیان باید به صورت نظام مند پرداخت شود و به تعویق نیفتد. باید برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد تا مربیان آموزش جدید نیز با اصول جذب شوند.

وی گفت: باید در راستای پیشرفت در کار، مربیان درجه بندی شده و بر این اساس از سرمایه های آموزشی خود قدردانی کنیم. در مرحله بعد باید به دنبال این امر باشیم تا زیر نظر این مربیان، نیروهای جدید نیز تحت تعلیم قرار گیرند. باید در همین راستا در مناطق ۹ گانه اردوگاه های آموزشی مناسب داشته باشیم و در حال حاضر نمی توان این اردوگاه ها را در تمامی استان ها ایجاد کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به این که باید متولی اردوگاه های هلال احمر مشخص شود، گفت: اردوگاه ها هر سال باید تجهیز شوند و نباید این گونه باشد که با مراجعه پس از چند سال نیز شاهد تغییری در ان ها نباشیم. اردوگاه ها همواره باید در بهترین شرایط باشند تا کارآیی لازم را داشته باشند.

قوسیان مقدم با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه آموزش گفت: یک درصد از بودجه به امر پژوهش تخصیص داده شده است و بر این حوزه نیز تاکید شده است و به صورت ماهانه و در صورتی که پروپوزال تهیه شده باشد، تخصیص صورت می گیرد. در بحث تدوین کتب نیز باید به صورت جدی تر فعالیت هایی را آغاز کرد تا کتاب های به روز در دسترس فراگیران قرار گیرد.

برچسب‌ها سیل دبیرکل جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل دبیرکل جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر سیل دبیرکل جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله اخبار کنکور جمعیت هلال احمر هلال احمر اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار