Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بوگدانف و موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در این گفت و گوی تلفنی در خصوص مسائل مهم مربوط به تحکیم روابط دوستانه روسیه و فلسطین تبادل نظر کردند.  

 در این بیانیه گفته شد: در رابطه با ابراز نگرانی ابو مرزوق از تصمیم رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین برای به تعویق انداختن انتخابات مجلس فلسطین که وحدت فلسطین را دشوارتر می کند، طرف روسی برای میزبانی نشست گروه های فلسطینی در مسکو اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوگدانف خاطرنشان کرد که سازمان های اصلی فلسطینی می توانند در مسکو برای هماهنگی مواضع خود حول محور سازمان آزادیبخش فلسطین نشست برگزار کنند.  

قرار بود سه انتخابات فلسطین یعنی پارلمانی در تاریخ بیست‌ ودوم می ۲۰۲۱(اول خرداد)، انتخابات ریاستی در سی ‌و یکم جولای (۹ مرداد) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) پس از ۱۵ سال وقفه در فلسطین برگزار شود که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان بامداد جمعه گذشته به طور رسمی به تعویق افتادن این سه انتخابات را به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی در برگزاری انتخابات در قدس اشغالی اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت ساکنان قدس اشغالی در این انتخابات است.

تعدادی از جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی با رد این تصمیم مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات، هشدار دادند که به تعویق انداختن انتخابات فقط به نفع اشغالگران است.

روسیه با حماس روابط دارد و مقامهای این جنبش فلسطینی بارها با مقامهای روسی دیدار و گفت و گو کرده اند.  

برچسب‌ها روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان