Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:19:06 GMT

کرونا و ابتلای ۶۱۳ نفر دراستان مرکزی طی ۲ روز

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۰۱۶۹

کرونا و ابتلای ۶۱۳ نفر دراستان مرکزی طی ۲ روز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۶۱۳ مورد جدید ابتلا در ۴۸ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۵۶ هزارو ۱۸۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان افزود: از تعداد ۶۱۳مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی۱۲۶ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: ۴۸۷ مورد از بیماران جدید هم که شناسایی شده اند به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: متاسفانه در این مدت مورد ۲۶ فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها به ۱۹۰۸ نفر رسیده است

بعد از تعطیلات نوروز امسال همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی وارد وضعیت قرمز کرونایی شدند، اما به تدریج از این وضعیت خارج شدند و ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ شهرستان استان مرکزی شامل شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، شازند، تفرش، محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافتند و تنها شهرستان فراهان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونای استان مرکزی استان مرکزی کرونا ویروس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که توسط موندو دپورتیوو اعلام شده، موراتا به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده. این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود. این درد اغلب فقط در یک سمت صورت (چپ یا راست) اتفاق می‌افتد.

او تمرین روز سه‌شنبه را از دست داد و در این مقطع طبق گفته پزشکان و تجربیات قبلی، تاریخ بازگشتش به میادین مشخص نیست.

نورالژی سه‌قلو درد شدیدی به‌خصوص در صورت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود انجام هر کار روزانه و کوچکی بسیار سخت و دشوار شود.

موراتا ممکن است برای درمان بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست و همه منتظر نتایج آزمایشات هستند.

اتلتیکو مادرید بدون شک نگران ستاره اسپانیایی خواهد بود اما انتظار دارد با استفاده از مسکن‌ها و ضددردهای موقت، این بازیکن را برای بازی‌های آینده پر اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران