Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@03:29:40 GMT

کرونا از راه چشم هم منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۰۴۴۵

یک متخصص چشم گفت: مسیرهای اشکی ما با دهان و بینی یکی هستند؛ یعنی زمانی که دست آلوده را به چشم بزنیم این آلودگی از طریق گوشه چشم به بینی و از بینی به دهان انتقال پیدا می‌کند و این ویروس وارد بدن شده و موجب بروز مشکلات در بدن می‌شود.

هرمز شمس گفت: انتقال کرونا ممکن است از طریق مخاط‌ها و سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده‌های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت های انتهایی حلق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسیرهای اشکی ما با دهان و بینی یکی هستند؛ یعنی زمانی که دست آلوده را به چشم بزنیم این آلودگی از طریق گوشه چشم به بینی و از بینی به دهان انتقال پیدا می‌کند و این ویروس وارد بدن شده و موجب بروز مشکلات در بدن می‌شود.

این متخصص چشم افزود: ویروس کرونا می‌تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده‌های قابل انتقال ویرس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند.

این متخصص چشم عنوان کرد: برای کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی باید سعی کنیم از حضور در مکان های پر ازدحام خودداری کنیم.

شمس در ادامه گفت: بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم؛ در صورت امکان در فضاهای باز حضور داشته باشیم و به عنوان مثال اگر قرار است در صف یا مکان های شلوغ حضور داشته باشیم، بهتر است تا رسیدن نوبت، در ماشین شخصی یا فضای باز قرار گیریم.

وی یاد آور شد: اگر نشانه‌های کرونا مثل تب، خستگی و علایم سرماخوردگی داریم، خود را قرنطینه کنیم و با حضور در اجتماع افراد دیگر را آلوده نکنیم؛ اگر تست‌مان مثبت شد، حداقل زمان قرنطینه ۱۴ روز است؛ ولی بهتر است یک تا دو نوبت تست  pcr انجام دهیم که مطمئن شویم ویروس را به دیگران انتقال نمی دهیم.

منبع: آنا

برچسب ها: کرونا ، چشم ، بیماری کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ODC

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا چشم بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو در پوشش مسافر

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: این سارقان در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودرویش توسط دوتن که به عنوان مسافر، سوار خودرو وی شده بودند و پس از طی مسافتی سارقان با تهدید سلاح سرد راننده را در اتوبان پیاده کرده و با خودرو متواری شدند، که شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و پایش تصاویر شهری هویت یکی از سارقان که جزو متهمان سابقه‌دار سطح حوزه بود شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی ماموران به مخفیگاه وی اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری و آغاز تحقیقات هویت، مخفیگاه دو همدست دیگر وی نیز در محدوده قیامدشت شناسایی شد و آن‌ها طی دو عملیات منسجم و جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

طرهانی عنوان کرد: متهمان در بازجویی به دو فقره سرقت خودرو و پنج فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند و برای بررسی تخصصی متهمان به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس

کد خبر 749662

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی