Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، "الکسی مشکوف"، سفیر روسیه در فرانسه به خاطر اقدامات محدودکننده‌ای که مسکو علیه مقامات اروپایی وضع کرده، به این وزارت‌خانه احضار شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، طی جلسه‌ای که 3 مه (13 اردیبهشت) برگزار شد، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت، پاریس از تصمیم روسیه مبنی بر اعلام محدودیت در تعداد کارکنانی که می‌توانند در سفارت‌خانه این کشور به استخدام درآیند، ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر این، وزارت خارجه فرانسه تصمیم مسکو مبنی بر ممانعت از ورود 8 شهروند اتحادیه اروپا، از جمله "دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا و "ژاک مایر"، یکی از اعضای هیئت فرانسه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، به روسیه را محکوم کرد. پاریس تأکید کرد چنین اقداماتی به تنش‌زدایی بین مسکو و اروپا کمکی نمی‌کند و گفت از کرملین انتظار دارد در شرایط فعلی، رفتار مسئولانه‌ای نشان دهد.
سفارت روسیه در فرانسه گفت احضار سفیر بخشی از روش هماهنگ شده اتحادیه اروپا است و تأکید کرد هراس ضد روسیه در اروپا به بهبود روابط بین مسکو و این اتحادیه، کمکی نمی‌کند. الکسی مشکوف گفت اقدامات محدودکننده مسکو در پاسخ به تصمیمات گذشته اتحادیه اروپا گرفته شده‌اند.
این تحولات یک روز پس از آن رخ می‌دهد که مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا، "ولادیمیر چیژوف"، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا را احضار کردند تا اقدامات تنبیهی مسکو را محکوم کنند.
اقدامات تنبیهی اعمال شده توسط مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های روسی توسط چندین کشور از جمله بلغارستان، جمهوری چک، لیتوانی و لهستان صورت گرفت. این درگیری پس از آن آغاز شد که مقامات چک ادعا کردند افسران اطلاعات ارتش روسیه در انفجار سال 2014 یک انبار نظامی در روستای "وربتیس" واقع در جمهوری چک، دست داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه فرانسه وزارت خارجه فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی