Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:35:39 GMT

ادامه پس لرزه‌های برگزیت؛ تشدید تنش میان فرانسه و انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۵۵۳

ادامه پس لرزه‌های برگزیت؛ تشدید تنش میان فرانسه و انگلیس

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه باردیگر هشدار داد که به دنبال وضع قوانین جدید بریتانیا در مورد دسترسی قایق‌های ماهیگیری فرانسوی در نزدیکی جزایر کانال (مانش) به عنوان آخرین تنش فزاینده پسابرگزیت میان پاریس و لندن، در حال بررسی اقدامات تلافی جویانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

«آنیک ژیراردن» (Annick Girardin) وزیر دریانوردی فرانسه در این خصوص به نمایندگان پارلمان گفت: «ما آماده بکارگیری اقدامات تلافی جویانه هستیم». وی به ویژه به پیامدهای مربوط به کابل های زیر آبی مخصوص انتقال برق از فرانسه به جزیره جرسی (بزرگترین جزیره کانال مانش که وابسته به بریتانیا است، اما بخشی از بریتانیا نیست. با این حال، دولت بریتانیا برابر با قانون اساسی مسئول دفاع از آن و نمایندگی بین‌المللی آن است. جرسی در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه قرار دارد)  اشاره کرد.

ژیراردن افزود: «متاسفم که وضع به اینجا رسیده است، اما اگر مجبور باشیم این کار را خواهیم کرد».

طی هفته های گذشته پاریس و لندن به طور فزاینده ای بر سر ماهیگیری با یکدیگر درگیر شده اند، زیرا صیادان فرانسوی می گویند به دلیل مشکلات در گرفتن مجوز، از فعالیت آنها در آب های انگلیس جلوگیری می شود.

در آخرین اقدام، انگلیس روز جمعه به ۴۱ کشتی مجهز به فناوری سیستم پایش ماهواره ای (Vessel Monitoring System) که امکان استقرار را در آب های جرسی فراهم می کند، مجوز ماهیگیری داد.

در پی این اقدام دولت انگلیس، وزارت شیلات فرانسه اعلام کرد این فهرست از کشتی های مجاز به ماهیگیری در آب های جرسی همراه با برخی خواسته های دیگر بدون هماهنگی و اطلاع دولت فرانسه فراهم شده است.  

این وزارتخانه افزود: این اقدامات به طور موثر قوانین جدیدی را برای آب های نزدیک به جرسی در خصوص ورود و خروج کشتی های ماهیگیری و تعداد روزهایی که ماهیگیران اجازه ماهیگیری دارند  ایجاد می کند.

ژیراردن هم در بخش دیگری از سخنان خود در پارلمان فرانسه خاطرنشان کرد: «این اقدام کاملا غیر قابل قبول است. اگر ما چنین چیزی را برای جرسی بپذیریم، دسترسی ما در سایر مناطق هم به خطر می افتد».

پیش از این نیز «کلمنت بون» وزیر امور اروپایی فرانسه هشدار داده بود که در صورت عدم تحقق وعده های ماهیگیری از سوی انگلیس، پاریس "اقدامات تلافی جویانه‌ای" علیه لندن در بخش هایی مانند خدمات مالی انجام خواهد داد.

بون افزود: اتحادیه اروپا می تواند با "انتقام جویی" در بخش خدمات مالی به اقدامات یکجانبه انگلیس واکنش نشان دهد. وی اعلام کرد: انگلیس از ما انتظار چند مجوز در بخش خدمات مالی را دارد و تا زمانی که در مورد ماهیگیری و سایر موارد تضمین ندهد، هیچ چیز ارائه نمی دهیم.

انگلیس با کنترل دسترسی به آبهای خود به عنوان نشانه ای از حاکمیت کشورش، حقوق ماهیگیری را محور اصلی مذاکرات توافق تجاری پسابرگزیت با اتحادیه اروپا قرار داده است.

برچسب‌ها انگلیس فرانسه اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس فرانسه اتحادیه اروپا انگلیس فرانسه اتحادیه اروپا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «استفان سیجورنی» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در لبنان به منظور کاهش تنش میان حزب الله لبنان و اشغالگران قدس در سخنانی اعلام کرد: همه گروه های لبنانی باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

وزیر خارجه فرانسه در این ارتباط ادامه داد: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می کنیم. حفظ لبنان یکی از اولویت ها است و باید از آن جلوگیری کرد. باید مانع از جنگ منطقه‌ ای شویم.

«استفان سیجورنی» در ادامه افزود: ما به حمایت از ارتش لبنان ادامه خواهیم داد و بازگشت ثبات مستلزم استقرار مجدد ارتش لبنان در جنوب این کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاداتی درباره آرام شدن اوضاع در جنوب لبنان ارائه داده‌ ایم و نیازمند رسیدن به توافق (در این باره) هستیم.


این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته وارد فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری در بیروت شده بود.

کد خبر 6091460

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا