Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@20:13:15 GMT

نوع روابط عراق- آمریکا در حال تغییر است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۰۳۴

«حسین علاوی» مشاور « مصطفی الکاظمی » نخست‌وزیر عراق امروز چهارشنبه از تغییر و تحول در روابط عراق و آمریکا پس از گذشت ۱۸ سال خبر داد.

او گفت: «دولت عراق موفق شد تعداد مستشاران آمریکایی را از ۵۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر کاهش دهد و برای تدوین جدول زمانی (خروج نظامیان آمریکایی) پس از بررسی مکانیزم آن بر اساس نیازمندی‌های جنگ علیه داعش و تروریسم، تلاش می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوی تصریح کرد که روابط عراق و آمریکا پس از گذشت ۱۸ سال به سمت فعال‌سازی سازوکار همکاری متکامل و شراکت استراتژیک در سایه توافقنامه چارچوب استراتژیک بین دولت عراق و آمریکا و یا با توجه به جایگاه عراق در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، سوق داده شده است.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، مشاور الکاظمی همچنین گفت که روابط عراق و آمریکا در حال تغییر و تحول از بُعد امنیتی به سمت اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و همین امر باعث شد که الکاظمی بر نتایج مرحله سوم گفت‌وگوی راهبردی عراق-آمریکا تمرکز کند، مرحله‌ای که در آن بر تغییر و سوق دادن روابط به سمت فضاهای جدید تمرکز شده است به ویژه اینکه «مک گورک» در پرونده عراق بسیار فعالیت کرده و با دولت‌‌های عراق و گروه‌های سیاسی این کشور هماهنگی داشته است.

علاوی افزود که هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف، تأکید بر فعال‌سازی نتایج گفت‌وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن و توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری همگی بیانگر توسعه روابط و اهمیت آن در جهان عرب از نظر دولت‌های عراق و آمریکاست.

این سخنان مشاور الکاظمی در حالی است که یک هیأت بلندپایه آمریکایی به ریاست «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز سه‌شنبه (دیروز) با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی آمریکا عراق آمریکا مصطفی الکاظمی عراق و آمریکا روابط عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو